neděle 8. července 2018

Wrap up - květen 2018

Květen byl měsíc, který byl dost hektický. Dopisovala a odevzdávala jsem bakalářku, učila jsem se na zkoušky a pak i na státnice a stejně se mi nějakým zázrakem podařilo přečíst 17 knih a 9 mang.




1. Válkonoška - Leigh Bardugo **
Květen bohužel začal dost nevalně. Tohle byl propadák. Odmítám si přiznat, že tohle napsala Leigh. Knížka prakticky bez děje s předvídatelnou zápletkou a nepříjemnými nebo nijakými hlavními postavami. Takhle teda ne.
RECENZE

2. The Flight of Cornelia Blackwood - Susan Elliot Wright *
Tahle se mi taky extrémně nelíbila. Bohužel to prostě nebyl můj styl. Nelíbila se mi zápletka, konec, jak to bylo napsáno a celé mi to přišlo zbytečné.

3. ACOFAS - Sarah J. Maas **
Do třetice všeho špatného. ACOWAR byl špatný, hodně špatný, ale aspoň se v něm něco dělal. ACOFAS je absolutně o ničem a jenom nástroj k tomu, aby si Sarah nahrabala další peníze. Protože jinou pointu v knížce nevidím. Jediný co ACOFAS udělal, je to že mě přiměl Nestu mít ještě míň ráda.

4. Zubr si hledá hnízdo - Oksana Bula ***
Upřímně, jsem ráda, že jsem si jí nikdy nekoupila. Má to krásné ilustrace, o tom žádná, ale celá knížka stojí jenom na nich. Příběh je takový nijaký a za tu cenu bych si představovala něco trochu jiného.

5. From Lukov with Love - Mariana Zapata ****
Potřebovala jsem si zlepšit náladu, tak jsem se pustila do nejnovější Mariany. Už podruhé v tomto roce. To by Vám mělo říct, že je to fakt pecka a taky byste si to měli přečíst. Slow burn romantika v krasobruslařském prostředí. No neber to.
MINIRECENZE

6. Arrogant Devil - R.S. Grey ****
S romantikou jsem pokračovala a sáhla jsem po nové R.S. Grey, která už je pro mě taková sázka na jistotu. Bylo svižné, čtivé, milé, vtipné a všechno co jsem potřebovala k odreagování.

7. Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky - Francesca Cavallo a Elena Favilli **
Zklamání. Bohužel jsem v tom neviděla to, co všichni ostatní. Vadila mi jedna z myšlenek, kterou se ta kniha snažila předat, politický podtext a výběry některých žen. Dokonce ani ty ilustrace mě příliš neohromily a jen hrstka z nich se mi vyloženě líbila.
MINIRECENZE

8. Štěstí pro lidi - P.Z. Reizin ****
Tohle bylo překvapení a líbilo se mi to. Některé části byly trochu nudné, ale ten zbytek to vynahradil a bylo to skvělé. Umělá inteligence je téma, které lze pojmout různými způsoby a takhle mi to sedlo. Ani mi to nepřišlo jako sci-fi, ale jako něco ze současnosti, co by se vážně mohlo stát.
MINIRECENZE


9. Under Locke - Mariana Zapata ****
Došlo i na poslední knihu od Mariany, kterou jsem neměla přečtenou. Marianu miluju a všechno co napsala, se mi líbilo. Tohle je jednou z jejích prvních knih, ale i tak je naprosto skvělá. Doporučuju! Doporučuju všechno od Mariany.

10. Fantastická zvířata a kde je najít - Mlok Scamander ****
Až teď jsem si přečetla tuto příručku od "Mloka." Upřímně ty 4* to ode mě má spíš z nostalgie, než z čehokoliv jiného. Bylo to milé, o tom žádná, ale že bych si to vyloženě užila, to zase ne.

11. Předobrý život - J.K. Rowlingová **
Jo. Tak tohle ne. Zase jenom způsob jak vyždímat z lidí peníze. Viděla jsem a četla jsem mnohem lepší motivační proslovy. Knížka je krásné graficky zpracovaná, ale to je na ní asi to jediné, co se mi líbilo.

12. Láska na zavolanou - Sophie Kinsella ****
Sophie zasahuje a zachraňuje. Takhle knížka byla přesně to oddechové čtení, co jsem potřebovala. Milé, čtivé, vtipné tím speciálním Kinsellovským humorem. Tohle byla má druhá Kinsella a nebude poslední.

13. Fortunately, the Milk - Neil Gaiman *
Eh. Můj první Gaiman a nijak mě to nenalákalo na další. Tohle, ať už to bylo cokoliv, bylo tak zlé, až to bolelo. Nevím, vůbec mi to nesedlo, nelíbilo se mi to a prostě ne. Ještě si rozmyslím, jestli se pustím do jeho dalších knih.

14. Botanicum *****
Krása. Nádhera. Ty ilustrace. Nedokážu říct, jak moc se mi líbily ty ilustrace. Celá myšlenka těchto "muzejních" knih, je úžasná a to provedení se vážně povedlo! Kdyby mi to nebylo líto, tak některé stránky vytrhnu a pověsím na zeď.

15. Devět dní - Zuzana Strachotová ****
Česká autorka překvapila. Až děsivě reální dystopie, která byla tak neuvěřitelně čtivá. Měla jsem k tomu menší výhrady, ale myslím si, že by dokázala konkurovat i zahraniční tvorbě.
MINIRECENZE

16. Easy - Tammara Webber ***
Oddechovka, kterou jsem našla v Levných knihách a během odpoledne jsem měla přečtenou. Taková ta klasická neurazí, nenadchne. Ale dokázala mě odreagovat mezi psaním a učením. A o to šlo hlavně.

Dál jsem přečetla ještě jednu knihu do práce, která ještě nevyšla a no. eh. To nevyšlo. Ne. Nenene.


Ještě jsem přečetla devět mang. Čarodějovu nevěstu jsem začala původně číst někdy před rokem, ale pak mi došly díly. Teď jsem si dala rereading všech těch, co jsem kdysi přečetla a dočetla jsem do aktuální kapitoly. Vám, co čekáte na český překlad, můžu říct jediné. Máte se na co těšit.

A co jste přečetli vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat