pondělí 11. června 2018

Minirecenze: Devět dní od Zuzany Strachotové



https://www.databazeknih.cz/images_books/35_/358751/big_devet-dni-6zA-358751.jpgAutor: Zuzana Strachotová

Název: Devět dní

Nakladatelství: Fantom Print

Rok vydání: 2017

Počet stran: 319










Velmi chválená knížka, které jsem se musela podívat mezi stránky.





Na tuhle knížku jsem slyšela jen samou chválu. Na Světě knihy byla za 150,- a nekup to, že? Pustila jsem se pak do ní prakticky ihned a musím říct, že chápu, proč se lidem tak líbí!

Na české poměry je to vysoký nadstandard (alespoň v daném žánru), který by mohl konkurovat i zahraničním titulům. Ne se vším jsem byla spokojená, bylo tam pár momentů, které by si zasloužily trochu více rozepsat (nebo naopak). Místa byla až moc předvídatelná, ale našly se tam i momenty, které mě překvapily.

Celkově je kniha zasazená do dystopického světa, který se mi vážně líbil. Rozdělená společnost, vládnoucí knězi, separatistické bojující jednotky. To, co se tam odehrávalo, mi přišlo jako až děsivě reálná možnost. Co se týče hlavní zápletky a dějové linky - já hrozně miluju ty příběhy se zakázanou láskou a to postavy, které nejsou černobílé.

Konec byl otevřený, ale ne nijak drasticky, že byste si z toho chtěli trhat vlasy. Ale zase bych si nestěžovala, kdyby se mu druhý díl dostal do rukou hned a já mohla v příběhu pokračovat. 

Devět dní byla hrozně čtivá, skvěle napsaná prvotina české autorky, kterou doporučuju!

P.S. Právě jsem objevila oficiální stránku knížky, kde najdete dodatečně info o světě, městech i třeba medailonky postav - http://www.devetdni.cz/.

1 komentář:

  1. Taky se mi kniha moc líbila, i když se nejedná o můj primární žánr. Strašně se těším na další díl :-)

    OdpovědětVymazat