středa 28. listopadu 2018

Recenze: Kavárna v Kodani od Julie Caplinové


Autor: Julie Caplinová

Název: Kavárna v Kodani

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání: 2018

Počet stran: 352











Milá oddechovka, co mě dokázala vytáhnout ze čtecí krize.



V poslední době jsem měla čtecí krizi, sahala jsem po špatných kouscích a nic moc mě nebavilo. Když mi přišla tahle krasavice od Cospomolisu, s obavami jsem se do jí pustila a nakonec jsem byla hrozně mile překvapená.

Vždycky jsem se chtěla dozvědět víc o PR a Kavárna v Kodani mi to dovolila. Hlavní hrdinkou je Kate, která dělá právě PR a čeká, že bude povýšená. To se však nestává a místo ní je povýšen její ex.. protože, no prostě proto. (Fakt, takhle to tam je, snad jediný důvod je ten, že je chlap). Kate má šanci si povýšení vydobýt - nový klient z Dánska chce narychlo prezentaci a o možné propagaci a reprezentaci obchodního domu inspirovaný myšlenkou Hygge.

Samozřejmě, že to vyjde, jinak bychom neměli žádný příběh. Kate musí sehnat tým novinářů, které by vzala sebou do Dánska, aby poté napsaly články propagující nejen obchodní dům, ale i celou myšlenku Hygge. Jedním z novinářů, kterému Kate volá je Ben. Nepříjemný chlap, co právem dostává přezdívku vzteklá liška. Nakonec je však přinucen svým šéfem (nebo šéfem svého šéfa?) jet do Dánska s Kate a ostatními pěti novináři.

Ale, to není všechno. Kate se s Benem zná. Viděli se na jedné nóbl akci a okamžitě si padli do oka. No, teď ze sebe tak nadšení nejsou a během týdne v Dánsku je toho čeká fakt hodně.

Musím se přiznat, ani po přečtení o knížce s Hygge nevím, jak se to čte. Bylo to tam napsaný, ale pro mě to navždycky prostě bude "hyge." Strejda Google tvrdí, že se to má číst húge, ale fujky, to odmítám.

Hned na začátek bych chtěla pochválit provedení. Byla jsem úplně nadšená, když jsem zjistila, že je to takový ten floppy paperback s křidýlky. Krásně drží otevřený a můžu dělat flopflopflop, když se nudím. A taky musím vyzdvihnout obálku, ta je prostě nádherná.

Na provedení mi jenom trochu vadilo, že kapitoly nezačínají na nové stránce - je to drobnost, ale jsem ten typ čtenáře, co končí číst až potom, co dočte kapitolu a pak ráda začínám na nové stránce.

Kavárna je sice romanťárna, ale i tak to nebylo jen černobílé, jednoduché čtení. Přimělo mě to trochu přemýšlet a uvědomila jsem si, že na Hygge něco bude a možná bych sama z toho měla něco zakomponovat do svého života. Jen by mi někdo z Dánska měl přijet pomoci se zbavit všeho toho stresu a třeba by to šlo.

A když už je řeč o Dánku -  nechtěl by tam se mnou někdo zajet? Popisy v knížce mě hrozně nalákaly a měla jsem pocit, jako bych tam fakt byla. Teď už se tam jenom vážně dostat.

Kdybych nemusela dělat věci do školy, tak bych knížku měla přečtenou za jeden den. Možná dokonce i na jeden zátah. A to i když některá místa v knížce byla trochu pomalejší. Hrozně mě to nadchlo, a i přetože mi to ohledně PR nedalo úplně to, co jsem chtěla, i tak to trochu celou záležitost osvětlilo.

Kavárna v Kodani je skvělá, milá a dokonce i vtipná (místy jsem se uculovala v metru a to moc často nedělám). Hrozně snadno se čte a po dočtení Vám zůstane krásný pocit. Tohle je knížka na zlepšení nálady.

Doufám, že u nás vyjdou i další díly!


Díky Cosmopolisu za zaslání Kavárny v Kodani, knížky, která mě dostala z krize.

1 komentář: