neděle 18. listopadu 2018

Recenze: Abeceda krasopsaní od Tanjy “Frau Hölle” Cappellové


Autor: Tanja “Frau Hölle” Cappellová

Název: Abeceda krasopsaní

Nakladatelství: Esence

Rok vydání: 2018

Počet stran: 144










Knížek o krasopsaní jsem už pár přečetla a tahle se řadí mezi té nejlepší. Rozhodně byla tou nejrozsáhlejší.



Takový ten pocit, když přečteš knížku, ale než se dohrabeš k sepsání recenze, tak vlastně zapomeneš, cos o ní chtěla říct a musíš si jí pročíst znovu. Naštěstí u Abecedy co nebyl vůbec žádný problém.


Autorka krásně vysvětluje vše od základů po složitější věci. A často doplňuje i pár drobností, zajímavostí.


Každá technika, kterou vysvětluje, doplňuje příklady a z jejího popisu je vidět, že vážně ví, o čem mluví. A aby toho nebylo málo, tak máte pro inspiraci přiložených několik různých stylů abeced.


Vše je strukturované a dává to smysl.


Celkově dozvíte o třech technikách - handlettering, brushlettering a kaligrafie. Zní vám to stejně? Ono na jednu stranu se vše řídí stejnými pravidly, ale vše se od sebe liší. V knížce se srozumitelně dozvíte rozdíly a jak na dané techniky.


Co osobně považuji za nejpřínosnější, jsou popisy pomůcek. Autorka hodnotí a doporučuje sebou ozkoušené pomůcky, říká, jak se s nimi pracuje, jestli je potřeba si u nich dát na něco pozor. Většina pomůcek je dobře sehnatelná i Čechách buď ve výtvarných potřebách, nebo se na Amazonu dají sehnat i dodavatelé s poštovným zdarma.


Vzhledem k tomu, že handlettering a brushlettering dělám už pár let, tak můžu s klidným svědomím říct, že knížka je vhodná jak pro naprosté začátečníky, tak i mírně pokročilé.


Jakmile jsem si přečetla i část o kaligrafii, tak jsem se rozhodla, že tomu dám ještě další šanci. Nakoupila jsem si perka, která Frau Hölle doporučila a jakmile přišla, hned jsem se do toho pustila. Musím říct, že perka vážně udělají velký rozdíl a Frau ví, o čem mluví.


S čím jsem měla trochu problém, byl překlad u části s digitálním letteringem na tabletu. Aplikaci používám v angličtině a ty české překlady různých kolonek mě přišly prazvláštní.


A krom návodů a tipů na to, jak a čím psát se v knize nachází i nespočet ilustrací a na konci je i část s různými projekty. Inspirovat se lze skoro na každé stránce k jiným projektům. Součástí jsou i dva velkoplošné plakáty, které také můžete využít a inspirovat se jimi.


Za mě je teda Abeceda krasopisu skvělým počinem. Využijí ho jak ti, kteří s krasopsaním teprve chtějí začit, tak i ti, kteří ho už nějakou chvíli dělají. Já se v tom pohybuji už nějakou tu dobu a i tak mi toho hodně dala.

1 komentář:

  1. Zajímavá knížka. Nikdy mě nepřestaví udivovat, o čem všem se knihy a příručky píšou :)

    OdpovědětVymazat