sobota 15. prosince 2018

Recenze: Láska a jiná vykolejení od Leah Konenové

a 1/2

Autor: Leah Konenová

Název: Láska a jiná vykolejení (Love and other trainwrecks)

Nakladatelství: Yoli

Rok vydání: 2018

Počet stran: 280










Milá zimní oddechovka, která jenom vybízí k zachumlání se pod dekou s čajem.



Hned jak jsem viděla obálku a přečetla si, o čem knížka je, věděla jsem, že jí potřebuju. Ta obálka je prostě nádherná a miluju tenhle odstín modré. A navíc, asi před měsícem jsem musela v té největší klendře čekat dvě hodiny na zpožděný vlak, takže jsem se naprosto dokázala vcítit do pocitů hlavních hrdinů.
 
O co přesně tam šlo? Ammy jede poprvé vlakem za svým otcem, který chce tak trochu uzavřít sňatek s jeho novou ženou. Proč tak trochu? Ještě ani není rozvedený s Amminou matkou, která to celé vůbec nezvládá a trpí mentální poruchou. Ammy na svatbu jede především kvůli svým nevlastním sestrám - Kat a Bea. Cestou ve vlaku potkává Noaha, celé je to takové trapné, ale začínají se sbližovat v momentě, kdy vlak zastavuje uprostřed ničeho na kdovíjak dlouho.

Spojují síly, aby se dokázali včas dostat na místa, kam potřebují. Ammy na svatbu, Noah ke své ex Rině, kterou se snaží získat zpět.

Za prvé - Noah a jeho smysl pro orientaci? To jsem já. Naprosto, totálně. Kdo mě zná, ví, že se dokážu ztratit i s mapou. A ano, je možný jít na opačnou stranu. Prostě je!

Byla tam jedna část, která mi přišla vtipná, a předpokládám, že nikdo jiný to ani nepostřehl. Šlo o druhý dodatek americké ústavy. My ho dost často probíráme ve škole na seminářích, takže vím přesně, o co jde a co dodnes způsobuje, takže mi ta poznámka v knize přišla fakt vtipná.

Tohle byl fakt slibný začátek. Pak to ale šlo trochu z kopce. Okolo sté strany jsem si začala říkat, kdy se začne něco zase dít. Vše se tak nějak táhlo, točilo v kruzích a přestávalo mě to bavit a musela jsem se trochu nutit, abych četla dál. Celá prostřední část byla taková nijaká, ale pak se to naštěstí zase zlomilo a zase mě to bavilo.

Dokonce jsem byla i na některých místech překvapená. Zpětně ta zápletka není nic nového nebo překvapivého, ale když jsem četla, tak jsem si jenom říkala "a sakra - to jako fakt?" A stejně jako na začátku se do knihy vkradly vtipné scény.

Co se mi líbilo, bylo to, že na začátku každé kapitoly byl časový údaj, takže jsem věděla, kolik času uběhlo a tak. S tím se ale pojí i jedna věc, která mi naopak vadila. Děj se odehrává během jednoho dne, takže bohužel nechybí instalove. Na druhou stranu, to nebyla taková ta hrozně kýčovitá láska stylu "hned se vezmeme."

Taky jsem asi čekala, že se tam trochu víc bude rozebírat mentální zdraví, což mi chybělo. Naopak tam byly celkem nesmyslný feministický scény - holka, je vánice, mrze a chce ti vzít tvůj obří kufr, abys ho nemusela táhnout, PŘESTAŇ HO ZA TO PESKOVAT A NECH HO. Ocenila bych jednoho víc a druhého míň.

Jo a Ammy? CO JE ŠPATNÝHO NA HUNGER GAMES? Hm?

Ale zase se tam nacházel jeden z nejkrásnějších citátů!

"Jsi jako knížka, kterou chci navždycky číst." 

Ve výsledku je to ale milá oddechovka se zimní tématikou, která není tak klišé jako řada jiných zimních knížek. První a třetí třetina byly boží. Byly tam vtipné scény, smutné scény, ale i trochu nesmyslné scény. Když to vezmu kolem a kolem, nebylo to nic, co by mě totálně odrovnalo, ale zabavilo mě to, odreagovalo mě to od školy a o to šlo především.

Takže, za sebe doporučuju, je to ideální pro odpoledne pod dekou.

2 komentáře:

  1. Tahle kniha má vážně nádhernou obálku! S tím naprosto souhlasím. Zatím jsem ji ale nečetla, takže jinak hodnotit nemůžu, ale podle recenze by to vážně mohla být milá knížečka. Není to ale něco, co bych nutně musela hned číst,ale určitě si ji pamatovat budu a jednou se k ní snad dostanu :-)

    Krásná recenze a přeju ti krásné Vánoce.:-)

    Hlava v knihách

    OdpovědětVymazat
  2. Diky za recenzi Markéto, jsem na ni zvedav, zatím jsem četl jen ukázku, která je dostupná. Planuju ji číst jako e-knihu

    OdpovědětVymazat