pondělí 21. května 2018

Minirecenze: Štěstí pro lidi od P.Z. Reizina

☆a1/2

Autor: P.Z. Reizin

Název: Štěstí pro lidi (Happiness for Humans)

Nakladatelství: Ikar

Rok vydání: 2018

Počet stran: 440







Tahle knížka mě nejdřív zaujala svou obálkou. A pak i anotací. A pak i tím, že autorem je ve skutečnosti muž. To vše nahrálo tomu, že jsem si jí prostě musela přečíst.




Musím říct, že hned od první stránky jsem věděla, že to budu milovat. Už první stránka byla vtipná, nápaditá a určila směr celé knížky.

Krátce o čem to je. Máme tu Aidana (poprvé mi došlo, proč se umělé inteligence obyvykle mají jako první dvě písmenka ve jméně AI, a tím došlo myslím, že to tam bylo napsané #říkejtemiblesku), umělou inteligenci, kterou baví koukat na filmy, číst knížky a tak nějak je to vlastně trochu umělejší verze nás samotných. Aidan je tak trochu zamilovaný do Jeny, kterou sleduje i mimo jejich pracovní dobu (Jena má za úkol si v prácovní době s Aidanem povídat) (Aidan utekl ze své krabičky v práci do celého internetu) a tak trochu si hraje na dohazovače. A taky jako vykonavatele pomsty. Jeninému ex třeba v emailech přidává tu a tam zájmeno ne. Aidan není jediný, kdo utekl. Unikla i Aisling (AI, zase. #fakt.jsemblesk), která má taky svého oblíbeného člověka, Toma.

Asi uhádnete, co se dělo dál.

Aidan oběma napsal tajemný email, který je pak svedl dohromady.

Miluju tuhle knížku. Je to výborná oddechovka, která v sobě ale má i trochu hlubší myšlenky a dovede Vás k úvahám. A taky k vyšší ochraně soukromí na internetu.

Osobně jsem měla trochu problém s nějakou 50 - 100 stranou. Byl to vlastně takový úvod do Tomova života a to mě nebavilo a hrozně se to táhlo. Jakmile se knížka dostala za milník sté strany zase to byla naprostá pecka. Začalo to plynout, začalo to mít fakt spád, vtip a objevily se tam i celkem nečekané zápletky, které jsem fakt nepředpokládala.

Celá knížka předává i trochu děsivou myšlenku. Že nás vlastně může sledovat umělá inteligence, který si může chtít zahrávat s naším životem. Na druhou stranu ale zase ukázala, že to nemusí být jen jako v katastrofických filmech a že se nám můžou snažit pomoct. Že nám nijak nechtějí škodit. Tedy pokud tak nebudou naprogramovaní. Pak už by to problém mohl být.

Suma sumárum, Štěstí pro lidi doporučuju. Bylo to čtivé, milé, originální, odlišující se od klasických romantik. Kdybych nemusela dělat věci do školy a do práce, snad bych to i přečetla na jeden zátah.

6 komentářů:

  1. Já se tak těším, až se k ní konečně dostanu, to si ani nedovedeš představit jak xD

    OdpovědětVymazat
  2. Zní to dobře...nevím, proč ale vzpomněla jsem si na knížku To je život od Dana Rhodese...úplně jiné téma, ale i tak ta knížka byla skvělá :D

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha vypadá vážně skvěle. Pořádně jsem si jí nevšimla, tedy kromě obálky, která mě dostala na první pohled. Teď, po přečtení recenze, se na ní nejspíš více zaměřím. :)

    OdpovědětVymazat