úterý 19. června 2018

Minirecenze: Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky od Francescy Cavallo a Eleny Favilli


Autor: Francesca Cavallo a Elena Favilli

Název: Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky

Nakladatelství: Albatros

Rok vydání: 2018

Počet stran: 224









Jsem jednou z mála, která z Rebelek není naprosto odvařená.



Musím se Vám přiznat. Na tuhle knížku jsem se hrozně těšila. Hrozně moc. Všichni říkali, jak je úžasná. Jak všechny ilustrace jsou nádherný. Jak to je bombastický. No. Mě to tak bohužel nepřišlo.

Základní myšlenka knížky je skvělá, ale bohužel se mi to reálné provedení až tolik nelíbilo.

Ze začátku jsem byla taky nadšená, jako všichni, ale jak knížka postupovala, já začínala být čím dál více zklamaná. Asi jako jedné z mála se mi ty ilustrace zase tolik nelíbily. Takhle, některé jsou nádherné a fakt povedené. Ale řada z nich se mi vyloženě nelíbila a většina z nich mě nijak neoslovila. To pro mě bylo první zklamání.

Druhým zklamáním pro mě byly některé vybrané ženy a jejich příběhy. Opět, některé výběry byly skvělé a inspirativní, ale řada z nich mi přišla dost problematická. Například poslední žena Zaha Hadid. Její příběh se skládal z pár vět o tom, jaká skvělá architektka to je a zbytek byl o tom, jak si dokáže vše vydupat, protože to prostě chce a protože může. Mně nepřijde jako inspirativní. Mně přijde jako kráva. #sorrynotsorry

Nebo Hillary Clinton. Ta je prý skvělou a inspirativní osobou, protože se mohla stát první americkou ženskou prezidentkou, a proto se i malé holčičky můžou stát, čímkoli chtějí. Ale co takhle zmínit jiné ženské prezidentky, které se jimi opravdu staly? (Abych nekecala, asi dvě v knížce myslím byly, ale nehrálo to hlavní roli a spíše to tam bylo jako dodatek k jejich boji za svobodu, proti porušování lidských práv atd.)

A třetím zklamáním pro mě byla celková myšlenka, kterou mi ta knížka předala. Vím, že děti to tak asi vnímat nebudou, já v tom viděla ten politický podtext, který se mi nelíbil. Zároveň tam byl až přehnaný feminismus, který mě osobně prostě vadí.

Abych nebyla jenom kritická, tak se tam nacházela řada žen, které si tam doopravdy zasloužily být. Základní myšlenka a cíl knížky je krásný, jen u mě se bohužel minul účinkem.

Na druhý díl se upřímně už nechystám, možná se podívám na tuto verzi pro kluky, jestli se mi bude stát stejně vysazená jako ta pro holky.

Jak se na Rebelky díváte vy?

1 komentář:

  1. Tak tahle kniha mne osobně moc neoslovila, ani jsem jí nečetla.

    OdpovědětVymazat