neděle 8. prosince 2019

Minirecenze: Poutník, čarodějnice a červ od Christophera Paoliniho



Poutník, čarodějnice a červAutor: Christopher Paolini

Název: Poutník, čarodějnice a červ

Nakladatelství: Fragment

Rok vydání: 2019

Počet stran: 224











Nostalgie. Návrat do dětství a do magického světa Alagaesie.




Loni jsem začala mít náladu na to, si celou ságu přečíst znovu. Jenže recenzáku je moc, času málo číst čtyři velký bichle se mi úplně nechtělo, takže jsem se pustila do audio verzí. Nutno podotknout, že mi to jde pomalu - za dva roky jsem teprve v druhé třetině třetího dílu. Audio verze mají přes dvacet pět hodin každá a já nejsem úplně audioknihový typ. Ale užívám si to. Fakt že jo.

Asi bych z toho nebyla tak nadšená, kdyby to nebyla velká součást mého dětství, a teď jsem to četla poprvé. No, naštěstí to vůbec nemusím řešit a jenom si to užívám.

Proč tohle všechno říkám? Protože Paolini konečně napsal něco nového - tři novely spojené se světem Eragona.

Hned od první stránky to byla naprostá nostalgie. Celé jsem to přečetla prakticky na jeden zátah, protože jsem ten svět nechtěla zase opustit (a taky jsem si uvědomila, kolik jsem toho zapomněla).

Co se povídek týče, tak má nejoblíbenější byla ta první z důvodů, které úplně nemůžu prozradit, protože spoilery. Ale věřte mi, byla boží a chtěla bych, aby byla delší.

Tu druhou napsala částečně Paoliniho sestra a je z pohledu bylinkářky Angely a stejně jako její postava i ta kapitola je taková zmatečná a podivná. Bylo tam pár zajímavých bodů, ale celkově mi přijde z celé knihy nejslabší.

A poslední povídka byla navázána na urgalský příběh, který byl velmi zajímavý. Dalo to jiný pohled na celou urgalskou problematiku a dodalo jim to zase trochu jiný rozměr.

Za mě to celé byl krásný návrat do dětství. Není to perfektní, ale je to krásný návrat do oblíbeného světa a já jenom doufám, že vyjdou další díly novel.

Za knihu moc děkuji nakladatelství Albatros

Žádné komentáře:

Okomentovat