pondělí 25. listopadu 2019

Recenze: Sucho od Jarroda a Neala Shustermanových


 
Autor: Jarrod a Neal Shustermanovy

Název: Sucho

Nakladatelství: Yoli

Rok vydání: 2019

Počet stran: 384












Duo otec a syn přichází s až děsivě reálnou dystopií.



Co si budeme, voda postupně dochází. O tom není pochyb a tohle je věc, která je přímo zrozená pro dystopickou knihu/sérii.

V Suchu už dlouho byla krize, kdy se nedostávalo vody.. a ta pak z ničeho nic, jen tak došla a Kalifonie skončila na suchu #punintended

Příběhem nás provází několik postav (z nichž mě upřímně iritovali absolutně všichni) a ukazují nám, jak se se situací vyrovnávají a jak to tak vypadá ve společnosti. No, vypadá to jako absolutní anarchie, kdy se každý stará jen o sebe.


Já jsem z knihy nebyla nadšená a čím déle nad tím přemýšlím, tím více zklamaná jsem. Proč? Protože jsme nedostali ANI JEDNO vysvětlení. Proč přestala téct voda, jak se celá situace vyřešila, proč určité věci zůstali nepotrestané, proč.. proč.. proč. A ani jedno protože.

Všechny postavy mě iritovaly. Fakt každá. Všechno to byli sobečtí spratci - což chápu, že byl asi záměr, ale chcete o někom takovém číst? No, já rozhodně ne.

A teda, nebylo vše jen zlé. Začátek mi přišel super. Během chvilky jsem se začetla a fakt jsem byla zvědavá kam se dostaneme. Jenže pak tak v polovině mě to začalo nudit.. Čekala jsem na to velké rozuzlení, které nakonec nepřišlo. #díkyzanic

Co se nedá upřít je nápad. A myslím si, že jako film to bude skvělé a dostane se to o úroveň výš a možná dokonce dostaneme i nějaké vysvětlení. Jako kniha to bohužel pro mě poztrácelo kouzlo a jakékoliv napětí.

Suma sumárum, Sucho prostě nedosáhlo slibovaných výšin. Nápad skvělý, ale provedení něco chybělo (tím nečím jsou vysvětlení, důvody a motivace). Jako film to má potenciál, jako kniha to bylo zklamání. Dávám ve výsledku tři hvězdičky, protože tam byla i řada psychologických aspektů, které byly zajímavé a jako ukázka možné stavby společnosti to bylo dobré. Jen to pro mě prostě postrádalo dějovou linku, která mě ohromí.

Žádné komentáře:

Okomentovat