neděle 29. září 2019

Recenze: Bez rozloučení od Samanthy Young


 
Autor: Samantha Young

Název: Bez rozloučení (Play on)

Nakladatelství: Ikar

Rok vydání: 2019

Počet stran: 424











Samantha Young je u mě už takovou zárukou kvality a opět mě nezklamala.



Bez rozloučení je trochu odlišná od všech jejích ostatních knih. Je pomalejší, delší a méně erotická.. a byla skvělá. Podle mě dokonce ještě lepší, než její "klasické" knížky.

O čem je? Nora žije v malém městě, stará se o otce na vozíčku a snaží se nějak přežít. Matka neustále pracuje a není doma a tak většina starostí v domácnosti je na ní. Chtěla studovat, ale došly jim peníze. Teď se jen plácá na místě. Vše se mění, když jí do práce přichází dva Skoti a jeden ji okouzluje. Běhen dvou týdnů se berou a ona se s ním stěhuje do Skotska a minulost nechává za sebou.

Jenže pak jí dochází, že není spokojená. Po letech manželství ví, že udělala chybu. Manžela nemiluje tak, jak by měla. Tak, jak jí miluje on. Potkává Aidana. Staršího, úspěšného a charismatického muže, který má vše, co chce a potřebuje. Nic s ním neplánuje dělat, přeci jen je vdaná.

Manžel ale z ničeho nic umírá. Nora se utápí ve vině, že ho chtěla opustit, aby si začala plnit sny - chodit na univerzitu.. Jenže teď to odmítá dělat. Zasekává se a odmítá dál žít. Jenže po měsících jí do života přichází změna. Opět potkává Aidana.

Kniha je zasazená do mého milovaného Edinburghu. Skotsko má své kouzlo, které vyzařuje i z knih, které jsou v něm zasazeny.

Od první stránky jsem se ponořila do děje a musela jsem číst dál. Celé mi to rušila imitace skotského přízvuku, kde překladatelka použila "moravštinu". To mi trochu trhalo oči. Upřímně, v tuhle chvíli bych byla radši, kdyby tam žádný přízvuk naznačen nebyl, než tohle.

Když ale pominu tohle, tak jsem celou knížku absolutně žrala. Bavil mě děj, zápletky a hodně krát jsem se musela nutit ke zpomalení v četbě, protože jsem hrozně hnala, abych věděla, jak to bude dál.

Já mám radši pomalejší romantiky a tohle mi to přesně dalo. Nebylo to tak pomalé jako Mariana Zapata, ale bylo to pomalejší, než většina ostatních romanťáren. Pomohl dost i fakt, že se kniha odehrává v rámci několika let (nechci kecat, ale myslím, že to bylo nějak pět šest let celkově). Není tam žádná insta love.

Některé autorky by byly schopné z té první dějové linky udělat celou knihu. Chudá holka potká Skota, do kterého se bezhlavě zamiluje a oni odjedou do západu slunce do Skotska. Určitě jsem už něco podobného i četla.. Tady nám Samantha dala dávku reality. A to bylo prostě skvělý. Za dva týdny prostě nestihnete toho druhého poznat.

Bez rozloučení byla skvělá, hrozně čtivá knížka, kterou jsem si užila od první do poslední stránky. Byla reálná, uvěřitelná a zasazena do magického prostředí Edinburghu. Česká imitace skotského přízvuku to celé dost kazila, ale jakmile jsem se nad to povznesla a začala to ignorovat, tak mě to ani nerušilo a já si čtení hrozně užívala.

1 komentář:

  1. Už ji mám koupenou a těším se. Young je zárukou kvality :)

    OdpovědětVymazat