neděle 29. září 2019

Recenze: Aru Šah a konec času od Roshani Chokshi


 
Aru Šah a konec časuAutor: Roshani Chokshi

Název: Aru Šah a konec času

Nakladatelství: Fragment

Rok vydání: 2019

Počet stran: 392











No, tak tohle mi absolutně nesedlo.









Na rovinu vám musím něco říct. Knížku jsem nedočetla. Prostě jsem to nedokázala. A proto i chybí hodnocení.

Nejdříve o čem to je? Aru je malá holčička, která bydlí v muzeu a ráda si přikrášluje realitu. Spolužáci ji jednou vyzvou k tomu, aby jim dokázala, že mluví pravdu a tak Aru dělá něco, co jí matka opakovaně říkala, ať nedělá. Samozřejmě poté je na spadnutí konec světa.

Aru je ale reinkranace dávného hrdiny a tak spolu s další reinkarnací se pouští do hledání klíčů k záchraně světa. A jako průvodce má holuba.

Upřímně, ze začátku jsem byla nadšená, celá knížka mě bavila. Dobře se četla, byla vtipná a všechno. Prostě to bylo něco, co jsem očekávala od knížky, pod kterou se podepsal a doporučil Rick Riordan.

Jenže pak se to nějak celé zvrtlo. Tak ve třetině jsem začala zápasit s dějem, s postavami, s mytologií, se stylem psaní.. vlastně se vším. Došla jsem do půlky a pak už jsem se prostě nedokázala přimět číst dál. Absolutně mě to nebavilo a dostalo mě to do mega velký čtecí krize.

Nedokážu přesně říct, co to způsobilo, asi všechno. Tohle byla moje druhá knížka od Roshani, co jsem četla a obě mě zklamaly (první byla její young adult The Star-Touched Queen, kterou jsem taky protrpěla).

Doufala jsem ale, že její middle grade (obzvášť když je pod záštitou Ricka) mě nadchne. Stále neúspěšně hledám takovou middle grade, která mě nadchne. Zatím to dokázal jenom Harry a Nikdyuš a jinak nic.

Za mě Aru byla velkým zklamáním. Začátek byl skvělý, ale pak se to celé nějak zvrhlo a přišlo zklamání. Nesedlo mi to a od autorky už po další knize rozhodně nesáhnu. Nedokážu vám přesně říct, co přesně mi tam nesedlo, protože to podlě me bylo tak nějak všechno. Být mi o patnáct let míň, tak bych se na to možná dívala jinak, ale tak nějak o tom pochybuju. Aru byla prostě zklamání..


Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Albatros.

1 komentář:

  1. to je škoda :/ ale kniha má opravdu překrásnou obálku :) jenže to není všechno...

    OdpovědětVymazat