neděle 28. dubna 2019

Recenze: Princezna popela od Laury Sebastian




Autor: Laura Sebastian

Název: Princezna popela

Nakladatelství: CPress

Rok vydání: 2019

Počet stran: 360












Kniha u které se vnitřek bohužel nevyrovná obálce.


Mladé princezně Theodoře zabil dobyvačný národ matku, zotročil její lid, zajal jí a sebral jí korunu. Tu krutý král nahradil korunou z popela, která na ní s každým pohybem trousí popel a špiní jí. Dalších deset let trpí pod krutovládou nového panovníka, který jí trestá za činy jejího lidu. Thea vyčkává na příležitost pomstít se. Poté, co je donucena k vraždě začíná spřádat své plány.

Začátek byl pro mě skvělý, hrozně čtivý, a kdybych nemusela dělat věci do školy, tak bych se od toho asi ani neodtrhla. Jak děj postupoval, tak se ta čtivost postupně vytrácela.

Proč? Protože se tam nic nedělo. Nápad má kniha naprosto úžasný, ale provedení tomu nedostálo. Zápletka není nic moc originálního a je bohužel velmi předvídatelná. Má ale určité aspekty, které to ozvláštňují a dodávají mu to něco navíc.

Magický systém nebyl úplně rozvedený, což je škoda, protože to na tom bylo to nejzajímavější. Doufám a troufám si říct, že vysvětlení přijde v dalším díle a na to se fakt těším.

Co se postav týče, tak to pro mě bylo takové hořkosladké. Všechny mají hrozně velký potenciál, ale přišli mi hrozně ploché, bez výrazu a nijaké. Thea mě postupem času stále více a více iritovala. Sorén (syn krále, který samozřejmě není vůbec tak zlý) byl roztomilouš, ale taky.. takovej nijakej.

Romantickou linku jsem mezi nimi prostě necítila a to by mohla být vážně skvělá. Já mám hrozně ráda tenhle typ romantických linek a la zakázaná láska.

A to nemluvím o milostném trojúhelníku. Vážně by si autoři měli uvědomit, že to vyšlo z módy ještě dřív, než se to do ní dostalo. Obě linky mi přišly naprosto nucené, suché a ploché.

Teď to vypadá, že to celé hrozně hejtím, ale ono to nebylo tak zlé. Jen prostě hrozně průměrné a vzhledem k mým očekáváním jsem z toho hrozně zklamaná. Prostě.. jak může být kniha s tak krásnou obálkou tak průměrná uvnitř?

Suma sumárum mě Princezna popela dost zklamala. Není to žádný velký propadák, ale chtělo by to více děje, více emocí a méně milostných trojúhelníků.

Za Princeznu popela moc děkuji nakladatelství Albatros.

1 komentář:

  1. Nic si z toho nedělej. :D
    Já zrovna tuto knihu čtu a taky z toho nejsem nadšená. Nic se tam neděje, až na jeden případ, vidíme ty tresty, kterými si hlavní hrdinka prochází od dětství, a ten milostný trojúhelník. Jako, dal se čekat, ale stále nevím, jak to s ním mám. Jsem skoro u konce knihy, a pokud mě ke konci nic nepřekvapí, budu se také přiklánět k průměru. :/

    OdpovědětVymazat