čtvrtek 4. dubna 2019

Recenze: Nevím kudy kam od Gayle Formanové

a 1/2

Autor: Gayle Formanová

Název: Nevím kudy kam

Nakladatelství: Yoli

Rok vydání: 2019

Počet stran: 248











Chtěli byste vědět, jako by to vypadalo, kdyby pejsek s kočičkou psali knihu? Tak takhle.




Nevím, kudy kam je poměrně krátká knížka, která se snaží až o příliš mnoho. Má tři hlavní postavy, kde každá řeší nějaký svůj problém a jejichž osudy se v jeden moment protnou. Každý z problémů je dost závažný, že by si snad každý zasloužil svou vlastní knihu.

Nebudu moc zabíhat do detailů, ono víceméně cokoliv je spoiler vzhledem k délce knihy.

Celkově se kniha "chvátá" tím, že je různorodá. Ale upřímně, čeho je moc, toho je moc. Máte tam černošku, máte tam gaye, máte tam muslima, máte tam bělocha, máte tam deprese a kdesi cosi dalšího. Přišlo mi, jako by pejsek a kočička trochu vařily dort a hlavně ať toho tam je hodně, ať se někdo neurazí.

Jednotlivé příběhy jako takové byly zajímavé, ale žádný nedostal pořádně prostor. Všechno bylo hrozně nahňácané, urychlené a za mě to všeho bylo především málo uvěřitelné. Myslím si, že by bylo lepší, kdyby se autorka více zaměřila pouze na jeden z příběhů nebo udělala celou knihu o něco delší.

Asi to měl být doják, asi mě to mělo přimět o určitých věcech přemýšlet. Možná jsem bezcita, ale ve mě to žádné emoce nevyvolalo.

Přes to všechno se to četlo dobře. Měla jsem to přečtené během chvilky, záležitost maximálně několika hodin.

Takže za mě dobrý nápad, ale provedení pokulhává. Tohle je má třetí kniha od Gayle a tohle byla její poslední šance. Ani jedna kniha mě neuchvátila, takže se s Gayle rozloučím a nic dalšího od ní už číst nebudu. Tahle autorka mi prostě nesedla.

Nevím, kudy kam má velký potenciál, který prostě neproměnila. Nedalo mi to to, co mělo. Bylo tam toho příliš, až tam vlastně nebylo téměř nic a celkově tomu něco chybělo.


Žádné komentáře:

Okomentovat