pátek 3. dubna 2020

Recenze: Každé srdce je bránou od Seanan McGuireové

Každé srdce je bránouAutor: Seanan McGuireová

Název: Každé srdce je bránou

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání: 2020

Počet stran: 168












Mega podivná záležitost.



Tak tohle bylo divný.

Moc moc moc divný. A mně tahle divnost nesedla.

Tahle knížka podle mě bude lidi dělit přesně na dvě skupiny a to podle toho, jak moc jim tahle podivná záležitost sedne. Spousta lidí v mém okolí, co knihu četli, z ní byli nadšení.

Mně to přišlo celé prostě divné (tohle slovo budu používat fakt hodně často v téhle recenzi). Nápad mi přišel super - děti se pomocí dveří dostanou do jiného světa (a existuje několik různých rovin světů na základě různých klasických děl, co už všichni známe). A po návratu nejsou už úplně normální a tak jdou na internát pro děti, kteří si prošli tím samým.

Celý příběh pak rámcuje záhada (která nebyla zase tak záhadná).

Zní to dobře ne? Já si to taky myslela, ale celé mi to nesedlo. Jazykově to bylo napsané krásně, ale pro mě to úplně nebylo to pravé ořechové. Příběh byl takový meh.. Postavy meh. Nezajímaly mě, bylo mi fuk, co se s nimi stane a všichni se mi pletli dohromady.

Vznikla spousta otázek, kde snad ani jedna nebyla zodpovězená a na jednu stranu mě odpovědi zajímají, ale na druhou nevím, jestli mi to za to stojí.

Výhoda je ta, že je to fakt hodně kraťoučká záležitost, taková jednohubka na večer. Takže pokud si chcete vyzkoušet, jestli budete patřit do skupiny, které se to bude líbit, neztratíte tím moc času v případě nezdaru.

Suma sumárum - knížka za mě má super nápad, jehož zpracování mi ale vůbec nesedlo, ať už jazykově, tak příběhově. Potenciál tam je, ale přijde mi nevyužitý. Je to hodně specifická knížka, která hodně lidem nesedne, ale taky si najde hodně příznivců.

Za recenzní výtisk děkuji Albatros Media.

Žádné komentáře:

Okomentovat