sobota 29. února 2020

Recenze: Jak kreslit od Jakea Spicera


Autor: Jake Spicer

Název: Jak kreslit (Skicujte a kreslete cokoli, kdekoli)

Nakladatelství: Esence

Rok vydání: 2020

Počet stran: 304










Tak první část názvu bych škrtla a pak by to odpovídalo obsahu.


Na tohle jsem se vážně těšila. Už dlouho si toužím vylepšit svojí kresbu - zvládnu jen hodně jednoduché, minimalistické věci. Lidi a zvířata.. to vypadá, jako kdyby to dělalo nějaké desetileté dítě.

Když jsem uviděla knížku "JAK KRESLIT," řekla jsem si juch. To mi poradí, dá spoustu tipů a třeba i pár návodů.

No. Tak to se bohužel nestalo.

Knížka sice hlásá, že nepotřebujete umět kreslit a že to je pro každého, ale mě to osobně naprosto demotivovalo. Autor se krátce zaobírá pomůckami a základními technikami a ano, pár tipů se tam našlo, ale jinak jsem i tam přišla hozená do vody bez plovoucích dveří, na které bych mohla vylézt.

Osobně bych to nedoporučila někomu, kdo se touží naučit "Jak kreslit," protože.. k tomu mu tahle knížka vážně nepomůže, ale pokud už něco víte, tak vám dá hodně inspirace. Kde trénovat, co kreslit a tak. A třeba vás to i motivuje.

Já čekala, že se třeba dozvím něco o správných proporcích, jak postupovat třeba při kresbě obličeje nebo postavy. Podle názvu knihy jsem si pod tím prostě představila, že to bude knížka plná tutoriálů a to se mi nedostalo.

Takže v tomhle ohledu je to pro mě vážně zklamání a pro začátečníky mi to přijde jako zbytečná záležitost, ale pokud už něco umíte a hledáte způsoby, jak se posunout dál, tak je to knížka pro vás.

1 komentář:

  1. Zmíněnou knihu jsem v ruce neměl, ale z vlastní zkušenosti mohu říct, že kreslit se člověk z žádné knihy nenaučí. To stejné je i se psaním, vařením, výchovou psa atd. Žádný text nenahradí zkušenosti a ty lze získat jen léty dřiny a pevné vůle. A hlavně to člověka musí opravdu bavit a naplňovat, protože když ke kresbě nemá cit a nestaví ji na první místo, ale na druhou nebo třetí kolej, bude v něm vždycky převládat vnitřní nespokojenost.

    OdpovědětVymazat