čtvrtek 2. ledna 2020

Minirecenze: Anna z ostrova od Lucy Maud Montgomeryové



Anna z ostrovaAutor: Lucy Maud Montgomeryová

Název: Anna z ostrova

Nakladatelství: Albatros

Rok vydání: 2019

Počet stran: 256












Anna je zpět a tentokrát míří na univerzitu!



Miluju, miluju, miluju Anne with an E. Ze začátku jsem byla skeptická a přišlo mi to trochu nudné, nijaké, ale jak jsem se posouvala dál v ději, tak jsem se do celého seriálu naprosto zamilovala a musela jsem se přečíst i knihy.

První dvě jsem si pořídila někdy před létem tuším a přes léto je s nadšením přelouskala. Stejně jako v seriálu mi chvilku trvalo, než jsem se do toho dostala, ale jakmile jsem se trochu začetla, už to jelo!

Nedávno vyšel i třetí z pěti dílů, Anna z ostrova, a prostě jsem ho nutně potřebovala do sbírky (a k přečtení, to je jasné). Stejně jako předchozí dva má nádherné ilustrace od Ivony Knechtlové a skvělý překlad.

Seriál a knihy se již v předchozím díle rozešly a knihy tak naskytly pohled do života Anne po seriálu. V Anně z ostrova jsme součástí jejích studií a rozhodně nechybí Annin klasický pozitivní přístup, výřečná pusa a smysl pro humor.

Hrozně mě mrzí, že se u nás na střední Anna přeskakuje, rozhodně bych si ji tak zamilovala a o několik let dříve. I když.. takhle si Annin příběh mohu přečíst rovnou v těchto krásných vydáních, takže to je vlastně docela výhra.

Pokud jste četly předchozí díly, tak víte, co od příběhu očkávat a rozhodně se do něj pusťte. Pokud jste ještě nečetli Annu ze Zeleného domu, rozhodně to napravte, nebudete litovat (a rovnou se koukněte i na seriál, je fakt boží!).

Za recenzní výtisk Anny z ostrova děkuji nakladatelství Albatros.

1 komentář:

  1. Ahoj, naprosto s tebou souhlasím. Já jsem tedy nejdříve přečetla dva díly a pak si pustila seriál. A teď už mám přečtené tři díly. I když je ten seriál trochu jiný než knížka, vůbec mi to nevadilo.😊😉

    OdpovědětVymazat