středa 3. července 2019

Recenze: Meč a ptáček od Amy Harmon



Autor: Amy Harmon

Název: Meč a ptáček

Nakladatelství: YOLI

Rok vydání: 2019

Počet stran: 304











Překvapivě dobrá young adult standalone fantasy.





Od Amy Harmon jsem četla již několik knih. Jedna z knih, Making Faces, je jednou z mých nejoblíbenějších knížek vůbec. Takže jakmile jsem se dozvěděla, že Meč a ptáček (kniha, o které jsem doteď neslyšela nic špatného) bude vycházet i v češtině, musela jsem ji mít a přečíst.

Po tom, co jsem si přečetla anotaci, tak jsem se dost vyděsila. Znělo to hrozně cliché, jako každá druhá YA fantasy kniha. Už se mi do knihy zase tak moc nechtělo. Navíc se mi do toho nelíbí obálka, kterou jsme převzali. Osobně bych preferovala tuhle černou verzi:




The Bird and the Sword (The Bird and the Sword Chronicles, #1)

Ale abych té naší úplně nekřivdila, naživo vypadá mnohem lépe než na obrázku.

A jakmile jsem začala číst, ani ta děsivá anotace mi nevadila. Protože ano, ten koncept v Meči a ptáčku je tuctový a viděli jsme ho už tisíckrát, ale to provedení je naprosto jiné a jedinečné. Navíc Amy vážně umí psát a vy se okamžitě začtete.

O co tam jde?

Skřivánek má magické schopnosti, ale ty jsou v zemi zakázané. Zlý král vidí, že někdo používá sílu a Skřivánčina matka se k tomu přizná a přijde o hlavu. Ještě předtím ale zakáže Skřivánkovi mluvit a krále prokleje. Ona totiž také měla schopnosti. A samozřejmě nebyl by to příběh, kdyby u toho nebyl králův syn. Který se po letech vrací na místo činu a Skřivánka unáší.

Zní to cliché, že? Ale nebojte.

Magický systém v knize je skvělý, nový a originální. Je logický a všechno má své zákonitosti.

To, že hlavní hrdinka nemluví, není vůbec žádný problém. Je to uděláno tak, že vám to vůbec nechybí.

Jako jasně, máme tu trochu Stockholmský syndrom, ale není to žádná instalove. Můžete vidět, jak se ten vztah postupně buduje, takže to není nic, na co bych si mohla stěžovat.

Celé rozuzlení mě dokázala překvapit. Jasně, člověk tuší, kam to asi směřuje, ale i tak celkové provedení bylo skvělé a vážně se mi líbilo.

Celkově to bylo skvělé, ale na pět hvězdiček to není. Jsou to takové velmi silné čtyři hvězdičky. Na pět tam něco chybělo. Byla to přesně knížka, kterou jsem potřebovala, abych si dala pauzu od romanťáren nebo klasické fantasy. Svůj účel splnila, zabavila a během dne jsem měla přečteno. Doufám, že YOLI vydá i volně navazující druhý díl z pohledu jedné z vedlejších postav. 

1 komentář:

  1. Já nevím proč, ale mně se to nepozdává už kvůli obálce... nedokážu říct, co mi na ní vadí, ale něco jo :D Originální obálka je daleko hezčí. Je dobře, že to není instalove, té mám poslední dobou fakt po krk. Tak uvidím, jestli tomu dám vůbec šanci :)

    OdpovědětVymazat