sobota 6. července 2019

Recenze: Marťan od Andyho Weira




Autor: Andy Weir

Název: Marťan

Nakladatelství: Kalibr

Rok vydání: 2019

Počet stran: 344











Doháním si mezery ve vzdělání!




Jo. Je to tak. Já až do teď neměla přečteného Marťana. A kdybych někdy před rokem náhodou v televizi nenarazila na film, tak bych neviděla ani ten.

Ale já ho viděla a od té doby jsem měla nutkání si knížku přečíst. Teď, když vyšel v novém letním paperbacku, jsem se k tomu konečně odhodlala a řekla si o něj na recenzi.

Obvykle, když vidím film jako první, se mi pak knížka zase tolik nelíbí. Marťan je taková výjimka. Ano, v něčem se mi film líbil více, ale na druhou stranu v sobě knížka má něco, co filmu chybí.

Asi všichni víme, o co tam jde. Chlápek jede na výzkumnou misi na Mars, kolegové pláchnout a on tam zůstane a musí tam nějak přežít. Velmi zevrubně řečeno.

Celá kniha přestože je to sci-fi je psána dost lehce a čtivě. A vtipně. To především. V tramvaji jsem se uculovalala jako pako :D

Musím říct, že jsem moc sci-fi knížek nepřečetla. Není to úplně můj šálek čaje, přestože vesmír jako takový miluju. Koukám na dokumenty a celý vesmír mě neskutečně fascinuje. Vlastně nevím, proč sci-fi moc nečtu. Jak tak koukám, tak bych měla.

Ale zpátky k pointě.

Celkově bych počet přečtených sci-fi knížek mohla spočítat na obou rukách a překvapivě se mi všechny líbily. No vážně, proč nečtu vlastně víc sci-fi knížek?

Každopádně! Marťan je jednou z nich. Jo, místy to bylo takové táhlé, ale jinak to bylo skvělý. Plná akce, vtipu, napětí. No nemohla jsem to odložit. Ale abych se tady nechvástala, tak jsem se místy vážně ztrácela. Jakože, cože? Ale ve výsledku to vlastně ani nevadí.

Tak co, že nerozumíte technickým hatmatilkám? Ono to nakonec všechno začalo dávat smysl a nějak jsem to začala chápat, i když jsem to vlastně nikdy nepořádně nepochopila a rozhodně bych vám to nezopakovala.

Takže za mě Marťan jedno velké překvapení, které doporučuji!

1 komentář:

  1. Knížku mám už až rok doma......a stále jsem ji neotevřela. Ne, že by nebyl čas, ale spíš nebyla chuť...

    OdpovědětVymazat