sobota 14. října 2017

Recenze: Podnikání pro bohémy od Toma Hodgkinsona

a 1/2
Podnikání pro bohémy
Autor: Tom Hodgkinson

Název: Podnikání pro bohémy

Nakladatelství: Jota

Rok vydání: 2017

Počet stran: 231








Graficky krásná kniha, která obsahuje i nespočet cenných rad.





Asi většina z vás už ví, pohrávala jsem si s myšlenkou založení obchůdku na Etsy, ale prostě to nebylo souzeno (aneb bylo by s tím víc starostí, než cokoliv jiného). Teď spíš uvažuju o otevření něco v Česku, ale upřímně nevím no. Všechny ty různý věci s tím spjatý mi jsou úplně cizí a spíš bych se dostala někam do vězení pro dlužníky na daních, různých poplatcích nebo někam, kam dávají ty, co udělají něco špatně s EET - no chápete.

Proto když Jota vypsala konkurz na Podnikání pro bohémy, tak jsem po této nabídce skočila. Věděla jsem, že tam nebude přesný návod jak dělat to, co bych potřebovala vědět, ale věřila jsem, že i tak tam najdu spoustu zajímavých informací. A našla jsem.

Samozřejmě se mě netýkaly všechny věci, o kterých tam mluvil - například o hledání zaměstnanců, nebo prostorů a sponzorů. A mě se to sice netýká, ale určitě tu jsou i jiní, kterým by se to hodilo. Přečetla jsem si všechny rady, i ty které se mě netýkají a musím říct, že některé typy tam jsou fakt dobré a můžou vám pomoci. Někdy se tam zmiňují dost očividné věci, ale i tak to může být dobré a nápomocné vše vidět černé na bílém.

Líbilo se mi, že všechno (nebo aspoň většinu) dokládal na příkladech ze své vlastní praxe a i to, že napsal, jak se s těmi danými situacemi vypořádal.

Smutný je, že tohle je vyloženě knížka pro blbce a já se tam i tak místy ztrácela v záplavě různých termínů a názvů - asi znamení, že eshop prostě není cestou pro mě (pokud by se mi o to nestaral někdo jiný). Vzadu je ale slovníček, což byl fakt chytrá vsuvka. Kterou bych s radostí využila, kdybych na její existenci nepřišla až po dočtení.

Knížka je pak rozdělená na různé části - část se týká třeba počátečních investic, část daní a účetnictví atp., takže se v ní skvěle orientuje a hledá. Jinak musím ještě hrozně pochválit grafické zpracování - pod obálkou je nádherná pevná vazba s ilustracemi a no prostě, je to nádhera.

Pokud se někdy rozhodnu si něco vlastního otevřít, tak rady, co jsem tady vyčetla, určitě využiju!

2 komentáře:

  1. Já jsem přečetla několik knížek o podnikání, když jsme si s manželem koupili hotel. Vůbec nic jsem o podnikání nevěděla a on také ne, jen to byl jeho sen, který se mu splnil. Teď jsem hrozně ráda za to, že hotel máme. Je to takové naše dítě :-D . Neustále do něj kupuji nové vybavení , kosmetiku a vůně, takže je stále co zvelebovat :-) .

    OdpovědětVymazat
  2. Ono rozjet podnikání fakt není sranda a v jednom člověku se to snad nedá zvládnout. Mně pomáhá celá rodina a ještě jsem si musela vzít úvěr. Byl to snad nejtěžší rok v mém životě, ale už se začíná blýskat na lepší časy. Firma se rozjíždí, já už jenom vyřeším virtuální sídlo firmy a mám všechno, co k podnikání potřebuju :-) .

    OdpovědětVymazat