středa 14. června 2017

Recenze: Oko za oko od Jenny & Siobhan Vivian

☆ a 1/2
 
Oko za okoAutor: Jenny & Siobhan Vivian

Název: Oko za oko (Burn for Burn)

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání: 2017

Počet stran: 272


 








Čtivá jednohubka, kterou slupnete během jednoho dne.



Takhle, abych byla upřímná, Oko za oko není žádný světový div, ale čte se hrozně dobře. Jakože fakt extrémně. Čte se tak dobře, že jsem jí začala číst odpoledne a pak skončila ve dvě ráno. Prostě jsem jí musela dočíst.

Příběh je o třech dívkách - Mary, Kat a Lillia.

Mary se vrací na ostrov Jar po x letech. "Vyhnal" jí Reeve, který jí šikanoval a dělal jí fakt hnusný věci. Teď se vrací a chce mu to vrátit. Problém je, že k němu z nějakého podivného důvodu něco cítí. Sice za dobu co byla pryč, shodila tu váhu, kvůli které si z ní utahoval, ale ta tíha, co jí tíží na srdci tam stále je.

Kat je drsňačka, kouří a je jí jedno, co si o ní ostatní myslí. Přes léto se sblížila s Alexem, který se přátelí s jejíma bývalýma nejlepšíma kamarádkami Rennie a Lillií. Rennie se ke Kat chová jako k póvlu už několik let a Kat už toho začíná mít plný zuby.

Lillia je princezna. Když chce něco k pití, Alex jí to donese. Když něco chce, tak si to koupí, protože peníze nejsou problém. Jednou odejde z párty dříve (přesouvá se jinam) a svou malou sestru tam nechává. Ta se pak následující den nějak podezřele má k Alexovi.

Co se nestane, tři holky se spojují a plánují svojí pomstu. Lillia Alexovi, Kat Rennie a Mary Reevovi.

Oko za oko je má první kniha od Jenny Han (a Siobhan Vivian, o které jsem před tím podle mě nikdy ani neslyšela). A nebude poslední. Není to nijak náročného čtení, perfektní na období zkoušek nebo na léto, kdy člověk nemá náladu číst nějaké složitější věci. Ono, když se člověk cítí, jako kdyby se měl roztéct, tak si asi nebude číst Dickinse.

Samozřejmě Oko za oko není perfektní. Vadila mi tam řada věcí. Například mi přijde, že všechny charakteristiky postav byly trochu přeexponované. Mary byla až moc naivní, Kat byla až příliš drsná a Lillia byla vyobrazena jako někdo, koho má Rennie pod palcem a vlastně je skoro bezchybná.

S Lillií jsem měla největší problémy - její důvody pro pomstu a celkově její postavou. Kdyby si prostě s Alexem promluvila, vše by se vyřešilo a byl by klid. Vzhledem k tomu, že všichni tři, kterým se holky chtěly mstít, byli jejími kamarády, člověk by čekal, že bude cítit nějakou lítost. Ale nebylo tomu tak. Na moje gusto byla Lillia až příliš falešná a hrála to na obě strany.

Pomsty byly taky dost nevyvážené. Pomsta na Alexe trvá většinu knihy a pak ty na Rennie a Reeva asi padesát stran dohromady. Míra nevraživosti mi v některých případech přišla taky trošku přehnaná.

Oko za oko bylo příjemná jednohubka. Je to napsáno čtivě a co na tom, že některé postavy Vás mírně iritují. Číst budete dál i přes to všechno. Šup, aby tu už byly další díly.

Žádné komentáře:

Okomentovat