pátek 17. ledna 2020

Minirecenze: Hon na střízlíka od Mary Watson



Hon na střízlíkaAutor: Mary Watson

Název: Hon na střízlíka

Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání: 2019

Počet stran: 368

















Poslední rok se aktivně snažím číst méně YA knih, protože mě ve většině případů na konci zklamaly - ať už zápletkou, postavami, nebo čímkoliv jiným. Hon na střízlíka jsem si vybrala kvůli tomu, že si ho pamatuji ze sociálních sítí a ta anotace mi přišla zajímavá. A ta obálka je prostě krásná.

No. Měla jsem se držet svého předsevzetí.

Né, že by to bylo špatné, to vyloženě ne. Ale taky mě to nijak nenadchlo. Takový průměr, který neurazí, ani nenadchne. A teda dočetla jsem ho nějaký měsíc nazpátek a víte co? Už jsem prakticky zapomněla, co se tam stalo. Prostě mi ta knížka nedokázala utkvět v paměti.

Hlavní můj problém je, že se tam objevuje jakýsi magický realismus a tomu já neholduju a většinou takové knihy hodnotím hluboce pod průměrem. Takže v tomhle smyslu je na tom Hon na střízlíka ještě dobře.

Velkou část knihy jsem byla zmatená. Fakt hodně. Na konci se to skoro všechno vysvětlilo, ale i tak jsem si hrozně často říkala "co?" "jak?" "proč?". A to mi na zážitku nepřidalo.

Romantická linka byla milá, místy vtipná a rozhodně je to jeden z nejlepších aspektů knihy. Druhý velkým pozitivem je magický systém - ač místy nepochopitelný, tak byl rozhodně zajímavý.

Četlo se to dobře a rozhodně knížce nechyběla originalita.

Ve výsledku to byl prostě průměr. Já jenom doufám, že v roce 2020 sáhnu po lepších YA knihách.

Za recenzní výtisk děkuji Albatros Media.

Žádné komentáře:

Okomentovat