čtvrtek 5. prosince 2019

Recenze: Vzhůru k obloze od Brandona Sandersona



Autor: Brandon Sanderson

Název: Vzhůru k obloze

Nakladatelství: Talpress

Rok vydání: 2019

Počet stran: 456











Jestli je tu někdo, u koho nemám pochyby, že se mi knížka bude líbit, je to Brandon Sanderson.



Brandon patří mezi mé nejoblíbenější autory vůbec. Vlastně je to můj nejoblíbenější autor vůbec. A je daleko před ostatními.

Vzhůru k obloze jsem zaregistrovala hned v momentě, kdy vyšla. Dokonce ji mám i v angličtině, ale nějak jsem se k tomu nikdy nedokopala. Tedy až do momentu, kdy vyšla v češtině. Musela jsem si ji pořídit i podruhé, protože té obálce prostě nejde odolat!

Vtipná vsuvka: v poděkování je ilustrátorka Charlie Bowater v českém překladu označena za muže.

Každopádně, v momentě kdy mi kniha přišla, jsem se do ní pustila. Moje čtecí krize rázem zmizela a já jsem jenom četla, četla a četla (po dočtení se mi zase vrátila, ale to je jenom důkaz, jak skvělá knížka to je).

O co tam vlastně jde? Malá komunita lidí uprchla na opuštěnou planetu ležící po hromadou létající suti. Skrz suť na ně čas od času nalétají nepřátelské lodě a snaží se je zničit. Spensa je dívka, která touží po tom, stát se pilotkou a bojovat proti nepřátelům. Jenže to není tak jednoduché - její otec byl také pilot a své lidi zradil a obrátil se proti nim. Při své zradě zemřel. Spensu ostatní také vnímají jako zrádkyni a znepříjemňují jí život. Ona se však odmítá vzdát.

Vzhůru k obloze je YA sci-fi, ale naprosto odlišné od ostatních YA knih. Není to naivní, uspěchané a vlastně tam nebylo nic, co mě na YA knihách štve. Žádné urychlené scény, insta love, otravní hrdinové, předvídatelné zápletky a další takové věci.

Naopak.. Vzhůru k obloze je čtivá, i přesto že je poměrně dlouhá (jestli Sanderson něco umí, tak je to psát dlouhé, čtivé knihy). Je plná vtipu, napětí, originálního světa a překvapení. Garantuju vám, že ten konec prostě čekat nebudete. A že si zamilujete i věci, co byste asi nečekali, že si zamilujete.

Nedočkavě budu čekat na další díl a počítat dny, dokud ho nebudu mít v ruce!

Za zaslání jedné z mých nejoblíbenějších knížek děkuji Megaknihám.

Žádné komentáře:

Okomentovat