neděle 23. června 2019

Recenze: Hotel Winterhouse od Bena Guttersona



Autor: Ben Gutterson

Název: Hotel Winterhouse

Nakladatelství: CPress

Rok vydání: 2019

Počet stran: 384











První díl middle grade série, která dokáže zaujmout na první pohled.




Hned od pohledu mi Winterhouse připomněl Nikdyuš. A když vám něco připomíná Nikdyuš, prostě to musíte mít.

Začátek mi přišel, že dost kopíroval Harryho Pottera.

Jedenáctiletá (!!!) Alžběta přišla o rodiče (!!!) a bydlí u tety a strýčka (!!!), kteří jí nemají moc v lásce (!!!). Pošlou ji samotnou (!!!) do hotelu Winterhouse, protože je to zadarmo a chtěli se jí na Vánoce zbavit. V hotelu ji přivítá bílovlasý (!!!), podivný (!!!) majitel hotelu.

No, podobností je dost.

Každopádně, Alžběta mívá občas nějaké tušení. To jí většinou pomůže z nějakých těžkostí a tahle její schopnost se dost vyplatí. V hotelu se dějí nějaké podivnosti, jsou tam noví divní hosté, co si sebou přivezli rakev a na celé situaci prostě něco nehraje.

Když přehlédnu ty podobnosti na začátku, pak je kniha od Harryho naštěstí odlišná.

Uvnitř jsou krásné ilustrace, které knihu skvěle doplňují (za mě by jich tam klidně mohlo být i víc!). A to není všechno, jsou tam i různé jiné věci jako rodokmeny a něco co vypadá jako osmisměrka, ale osmisměrkou to není (sami si zjistěte, co to je, nechci vám to vyspoilerovat).

Celá grafická stránka knihy je povedená a rozhodně musím vyzdvihnout i obálku, která mě zaujala natolik, že jsem knihu chtěla mít i doma. Krom toho, že má Hotel krásnou obálku, tak je originální i v tom, že je v přebalu zaprvé díra a pod přebalem se nachází jiný obrázek než na obálce.

Líbí se mi i to, že názvy kapitol korespondují s celkovou myšlenkou celé knihy - taky si hrají se slovy a je zábava to sledovat (překládat bych to vážně nechtěla). 

Rozhodně bych si ráda dala flurscheny - sladkosti, které jsou prý ještě lepší jak turecké potěšení z Letopisů Narnie.

Rozhodně si myslím, že vaším mladším sourozencům se kniha bude líbit. Nevím, jestli to bylo tím, že jsem na ni úplně neměla náladu nebo něčím jiným, ale mě moc nebavila. Nemělo to pro mě tu stejnou dynamiku jako Nikdyuš a přestože byl nápad na knihu objektivně dobrý, tak mě to příliš nezaujalo, zatímco jsem knihu četla.

Ve výsledku si myslím, že mladším čtenářům se to určitě bude líbit, i když to asi nebyla úplně kniha pro mě. Má to krásné ilustrace, nutí to děti trochu přemýšlet a používat představivost a podněcuje to hry se slovy. Mě samotné se líbil nápad celé knihy, ale textové provedení mě nijak neoslovilo. Viděla jsem někoho přirovnávat Hotel k Nikdyuši a tomu bych se rozhodně vyhnula.

Druhému dílu ale šanci ještě dám! Zajímá mě, jak to bude pokračovat dál a kam se děj posune.

1 komentář:

  1. O knize jsem ještě neslyšela (asi proto, že nejsem její cílová skupina), ale zní lákavě, asi na ni mrknu :) Navíc ta obálka je úžasná!

    OdpovědětVymazat