pátek 21. prosince 2018

Recenze: King od T.M. Frazier


☆☆

Autor: T.M. Frazier

Název: King

Nakladatelství: Ocelot

Rok vydání: 2018

Počet stran: 264












Konečně i v češtině!




Když jsem Kinga četla poprvé, tak to byla extrémně hypovaná knížka a prvních pár stránek jsem nechápala proč. Ale pak.. Bože. To bylo úžasné. Neobyčejné. Skvělé. Nečekané. Milovala jsem to a naprosto jsem to žrala. Jasně, byly tam části, které mě trochu znechutily, ale celkově.. nejsem schopná vymyslet špatné věci, co bych o téhle knížce řekla.  



O co tam jde? King byl právě propuštěn z vězení a vrátil se přesně do stejné pozici, ve které byl, předtím než ho zatkli. Pozice kde má přístup k spoustě drogám, zbraním, smrti a sexu. Ale má cíl a k jeho naplnění potřebuje hromadu peněz. Nechce rozšířit své "podnikání." Ne, on ty peníze potřebuje, aby vylepšil jeden malý, mladý život.


A pak tu máme Doe. Jako Jane Doe. Protože si ze svého nic nepamatuje a teď žije na ulici. Potkala děvku (doslova), která jí přiměla s ní jít na pary, kde si má najít svého motorkáře, co jí udrží v bezpečí a najezenou.

Nebyl by to příběh, kdyby neskončila u Kinga v ložnici, ale není ani zdaleka připravena se mu prodat. Ona to ví a King to ví taky. A tak jí nechává jít. Dokud se její kamarádka-děvka nepokusí Kinga okrást a nepokusí se jí postřelit, zatímco utíká. King zuří a chce pomstu. Doe končí připoutaná k jeho posteli, dokud se King nerozhodne co s ní bude dělat dál.


Já buď miluju, nebo nenávidím tenhle typ knížek (plné násilí, mrtvol, krve a morálních dramat). Na začátku jsem si nebyla jistá, ale nakonec jsem si zrovna tuhle zamilovala.

Byla tu taková ta klasika. Krev, smrt, střelba, drogy.. ale nebylo to přes čáru. Autorka to prostě trefila a použila to správné množství všeho. A taky to nebylo extra popsané do detailů, za což jsem fakt vděčná.

King se chová chladně, ale uvnitř schovává plyšové roztomilého lva, který jenom čeká na to, až ho někdo pohladí. Ale i když je roztomilý, tak je smrtící. Pořád je to král džungle. Pořád je to král všech zvířat. (Prostě tsundere. Totální.)



Doe je ten typ postavy, kterou si zamilujete, i když je někdy otravná. Je nebojácná, statečná, sarkastická a dokáže se postavit na vlastní nohy. Nevěděla, kdo je, ale nenechala, aby jí to zastavilo.

Preppy je postava, kterou si zamilujete a kvůli které budete brečet jako želva.


Končí to neskutečným cliffhangerem a když jsem se k němu poprvé dostala málem jsem mrskla knížkou po zdi. Jakmile Kinga dočtete, budete se klepat na druhý díl a jakmile vyjde, tak pro něj poběžíte do knihkupectví.

King je jednou z mých nejoblíbenějších knížek, do teď jsem jí četla už asi čtyřikrát a miluju jí. Je jiná, je temná a udrží vás vzhůru do rána.

Za českou verzi mého oblíbence děkuji Megaknihám a nakladatelství Ocelot.

4 komentáře:

  1. Super recenze, se kterou naprosto souhlasím. Knihu jsem dneska dočetla a mám z ní v podstatě stejné pocity jako ty. :) A ten konec je vážně.... nemám slov. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Okej....tvoja recenzia si ma získala. Toto jednoducho potrebujem!!!! Ale asi počkám, kým vyjde pokračovanie :D

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze! Teď mám strašnou chuť si knihu přečíst :D

    OdpovědětVymazat