čtvrtek 11. října 2018

Fotorecenze: Velká kniha mořské havěti od Yuvala Zommera

Velká kniha mořské havěti
Autor: Yuval Zommer

Název:Velká kniha mořské havěti

Nakladatelství: Slovart

Rok vydání: 2018

Počet stran: 64











Další ilustrovaná krasavice, která v sobě skrývá více, než jenom nádherné kresby.




Upřímně je fascinující, jak něco, co nemá ani sto stránek mi dokáže dát víc, než historická kniha o tisíci stranách (kdyby někoho zajímalo, o čem přesně mluvím, tak to jsou Dvě století střední Evropy od pana Křena).



VKMH je trochu jiná, než ostatní ilustrované knihy, které se mi dostaly do rukou. Je částečně i interaktivní - malinko, ale přeci jen trochu ano. V průběhu knihy hledáte zatoulané sardinky a i na jiných místech hledáte odpovědi. Na konci knihy jsou samozřejmě odpovědi.


Knížka se zabývá známými i (mě) neznámými tvory. O těch, které jsem znala, jsem se dozvěděla řadu nových informací a celkově si vážně myslím, že mi dětské knihy tohoto typu dávají více než tři roky v pekle (čtěte: na vysoké).



Celkově je to hrozně povedená kniha. Krásně graficky zpracovaná - každá ilustrace je jedinečná, nenudíte se při jejich procházení a jsou věrohodné. Už se do ní pustil i synovec. Celkem nevybíravým způsobem otáčel stránky, ale naštěstí vše vydrželo, nic se neroztrhlo, ani nijak jinak neponičilo.


Upřímně jsem byla vždycky nadšená, když jsem tam narazila na zvířata z Hledá se Nemo a mohla jsem se o nich dozvědět víc. Protože abych pravdu řekla, tak tímhle filmem víceméně začínají a končí znalosti mořské havěti. Samozřejmě vím takové ty věci, co ví všichni, ale nijak hlouběji moje znalosti nesahají. Teda, nesahaly! Teď už toho vím spoustu.



A nakonec tam je i takové ekologické okénko, které mě se líbilo. Ukazuje to dětem nenásilnou formou, co se vlastně děje a jak moc to škodí. Ale zároveň je to k ničemu nenabádá - spíš to jenom slouží jako varování.


Co vy a ilustrované knihy? Taky je milujete a sbíráte?

1 komentář:

  1. Z toho důvdou čtu ráda dětské knihy - dají člověku něco, co mu žádná škola dát nemůže :D

    OdpovědětVymazat