středa 5. září 2018

Minirecenze: Věž úsvitu od Sarah J. Maas


Autor: Sarah J. Maas

Název: Vež úsvitu (Tower of Dawn)

Nakladatelství: Cooboo

Rok vydání: 2018

Počet stran: 664









Upřímně, neřekla bych, že se mi Věž úsvitu bude líbit, ale opak je pravdou.



Když Maasová oznámila, že krátká Chaolova novelka se zvrhla v sedmi set stránkovou knihu, kvůli které se odložil poslední díl, byla jsem naštvaná. Hrozně moc. A pořád jsem. Ale nakonec nebyla Věž úsvitu takový propadák, jakého jsem se obávala. Je možné, že fakt, že se mi do knihy víceméně nechtělo, Chaola jsem neměla ráda a Nesryn mi byla úplně u pozadí, přispěly k tomu, že se mi to celé nakonec líbilo.

S Chaolem jsme se rozloučili v čtvrtém díle a já si celý pátý libovala, že tam vůbec není. Znovu se s ním setkáváme v okamžiku, kdy cestuje do Jižního kontinentu, kde ho mohou zachránit a vrátit mu schopnost chodit. V celé knize se pak rozjíždí dvě zápletky - jedna s Chaolem a jedna s Nesryn.

Celkově je šestý díl hrozně důležitým dílem, bez kterého se asi moc neobejdete dále. Byla tam prozrazena řada dost důležitých dílů skládačky, díky kterým vše dává o dost větší smysl. Potkali jsme spoustu starých přátel, hlavně postav z Krvavého ostří. Vše se začalo propojovat, a jestli to Sarah měla promyšlené takhle hned od začátku, tak klobouk dolů.

ALE nebylo to perfektní. Zase jsem měla pocit, že celý Jižní kontinent a tamní obyvatelé temné pleti jsou tak nastrčené dost na důraz. Aby uklidnila masy, co si stěžovaly, že není dostatečně diverzní. Jenom jsem ráda, že z Chaola neudělala gaye. To by mě asi trefilo.

Naopak ale celkem hezky vyřešila celou tu situaci s Chaolovýma nohama. Nemůže to nikoho urazit, ale zároveň to i potěší.

Samozřejmě místa byla klasicky Maasovská. Nic se nedělo, ale bylo to hrozně čtivé. I Nesrynina linka, která mě moc nezaujala, se snadno a rychle četla. Kdyby to celé zkrátila tak o dvě stě tři sta stránek, tak by se nic nestalo a poslední díl mohl vyjít i načas.

Suma sumárum, bylo to lepší, než jsem čekala! Mnohem. Ale nebylo to tak dobrý, že bych si řekla "jo, ty dva roky čekání na poslední díl stály za to." Nestály. Teď jenom doufám (a modlím se), že Maasová poslední díl Trůnu nezprzní stejně jako poslední díl Dvoru.

Žádné komentáře:

Okomentovat