pátek 27. října 2017

Recenze: Techniky malby


Název: Techniky malby

Nakladatelství: Universum

Rok vydání: 2017

Počet stran: 304












Skvělý pomocník pro začátečníky i pokročilé!





Asi už víte, že ráda kreslím. Nebo takhle. Pokouším se o to. Naživo jsem toho vodovkami nic moc neudělala, a  když už, tak většinou jenom takový barevný skvrny jako pozadí pro kaligrafii. Věci, co jsem kreslila, jsem pak dělala digitálně a buďme upřímní - je to lehčí. Může se v klidu gumovat a předělávat a celkově to pro mě je snazší.

Ráda bych se toho naučila víc. Ráda bych se do toho trochu víc ponořila, a proto jsem si pořídila (a tím pořídila, myslím odnesla z Euromedie na recenzi) tuhle knížku.

Celá knížka je dobře členěná - nejdříve na tři velké části - akvarely, akrylové a olejové barvy. Každá část je pak ještě dál rozdělená podle složitosti, od nejjednodušších technik a praktik po ty složitější.

Abych pravdu řekla, tak tu část o olejových barvách jsem jen tak projela, protože je doma nemám a zatím si je ani neplánuju v nejbližší době kupovat.

Akrylové barvy jsem si přečetla už pozorněji, ale zatím jsem nic nezkoušela. Já mám ráda trochu jiný styl, než oni používají. Já ráda dělám něco, čemu se říká dirty pour - kdy na plátno prostě jenom nalejete barvy a modlíte se, že z toho vzejde něco pěkného. A musím říct, že ty výsledky občas stojí za to! Plánuju s nimi ale dělat i jiné věci a až k tomu dospěju, tak si k ruce vezmu i právě Techniky malby.

Dopodrobna jsem si prostudovala a načetla akvarely, protože ty mi jsou jako médium nejbližší a celkově se mi ty výsledky s nimi líbí asi nejvíce. Problém s nimi je ten, že mají tak trochu svojí vlastní hlavu a dost často si dělají, co chtějí.

Techniky malby celé této problematice vyčlenily část, kde probíralo to, jak tomu zabránit a jak popřípadě si poradit s nepovedenou částí. Zároveň tam byla spousta skvělých rad a typů jak se například poprat se stínováním, vrstvením, zvýrazňováním. Poslední část se zaměřila i na to, jak vytvořit realistické odstíny pleti.

Co mě bavilo a zaujalo úplně nejvíce, byla část, kde se probíralo míchání barev, barevné spektrum a kompatibilita barev (to bylo u každé části a byly tam i popsané různé druhy a typy barev a jak jejich kvalita ovlivňuje celkový výsledek).

Nenašla jsem tam úplně všechno, co jsem hledala, ale to jsem ani nečekala - i tak mě celá kniha velmi příjemně překvapila. Byla tam spousta užitečných rad, které budu využívat a budu se k ní i vracet.

Tady jsou některé moje pokusy:


Žádné komentáře:

Okomentovat