pondělí 16. září 2019

Recenze: Spolubydlící od Beth O'Leary



 
SpolubydlícíAutor: Beth O'Leary

Název: Spolubydlící (Flatmates)

Nakladatelství: Motto

Rok vydání: 2019

Počet stran: 416











V době čtecí krize bylo zapotřebí přesně téhle knížky, aby mě z toho dostala. 


O čem to je?

Tiffy se rozešla s přítelem a nutně potřebuje nové bydlení. Má však omezený rozpočet a tak přijímá nabídku bydlení dohromady s cizincem. Háček - sdílí spolu postel. Plus - nebudou se vůbec potkávat. Leon pracuje v nemocnici noční šichty a přes den spí a Tiffy naopak má klasickou práci. Vše má fungovat tak, že Tiffy odejde, Leon přijde a než Tiffy přijde z práce, Leon bude pryč.

Asi je vám jasné, že to takhle jednoduché vůbec nebude. Jakože.. vůbec.

Tiffy a její nový spolubydlící Leon spolu začnou komunikovat skrz lístky se vzkazy.

A tady je vám asi jasné, kam to bude směřovat.

Spolubydlící jsem četla, když jsem byla v Anglii a měla jenom minimum času na čtení a i tak jsem tohle čtyř set stránkový monstrum pokořila asi za tři dny. Hrozně snadno se to četlo a svým stylem mi to dost připomínalo Marianu Zapatu. Což je ode mě asi ta největší pocta.

Je to pomalá romantika, která vás chytne od první stránky. Bylo to plný vtipu, ale i napjatých situací, které vás skoro přimějou k pláči. Pro ty, kteří potřebujou dávku diverzity v knihách, tak tady jí rozhodně máte.

Jo, a víte jak poznáte dobrou knihu se vším všudy? Chcete, aby autorka napsala i knihy o vedlejších postavách, protože potřebujete vědět, jak se dostaly tam, kam se dostaly a kam se ještě posunou.

Autorka kniha ozvláštnila ještě i tím, že části z pohledu Leona jsou napsány trochu jiným způsobem, než jsme zvyklí. Nepoužívá uvozovky. Přímé řeči jsou označeny jako:

Tifyy: Hele, četl si tu novou knížku?
Já: Ne, o jaké knížce mluvíš?
Tiffy: Spolubydlící!

A tak dál a tak dál.

Ze začátku mi to přišlo zvláštní, ale během první kapitoly jsem si na to zvykla a pak jsem téměř ani nevnímala jakékoliv rozdíly.

Suma sumárum Spolubydlící rozhodně doporučuji! Je to pomalá romantika, kde vidíte, jak se vyvíjí vztah hlavních postav a nakonec chcete víc všeho. Rozhodně se těším na další autorčiny počiny a do všech se s chutí pustím.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Albatros.

Žádné komentáře:

Okomentovat