pátek 14. června 2019

Recenze: Stín noci od Deborah Harkness



Autor: Deborah Harkness

Název: Stín noci

Nakladatelství: Laser

Rok vydání: 2019

Počet stran: 536












Druhý díl skvělé série!



Abych pravdu řekla, tak asi šest let nazpátek jsem začala tuhle knihu číst. A nebyla jsem schopná ji dočíst. Prvních osmdesát stránek pro mě bylo utrpení, přes které jsem se prostě nedostala. Nic se tam nedělo, celý to bylo hrozně utahaný a já u toho umírala. Tak jsem si řekla: ne. Prostě ne. A odložila jsem ji.

Potom, co jsem si dala rereading Času čarodějnic a zase se do celého světa zamilovala, věděla jsem, že musím pokračovat. Že se prostě musím překousat přes prvních osmdesát stránek a pak už to bude dobrý!

A víte co? Bylo to tak. První pětina knížky mě neskutečně ubíjela a myslela jsem, že to zase vzdát, ale.. no je to recenzák, tak to úplně nešlo :D Každopádně jsem ráda, že jsem to překonala. Jakmile jsem se dostala přes ten pomalý začátek, tak se kniha četla jedna báseň (i když stále byla dost pomalá) a já se zase dostala do nálady "miluju Matthewa!".

Stejně jako v prvním díle, je to úžasně propracovaný svět - teď je to ale ještě o level výše. V prvním díle jsme se dozvěděli všechny základy a teď už autorka mohla jenom nabalovat další informace a vytvořit tak ještě komplexnější svět.

Aniž bych moc spoilerovala první díl, tak v tomto se jedná hodně o cestování v čase. Hrozně se mi líbilo, že jsme zavítali i do Prahy. Celkově mám v knihách hrozně ráda cestování v čase - pokud dává smysl. A tady to dávalo. Způsob cestování v čase, který Deborah vymyslela, dává smysl, má hlavu a patu a celkově v něm vše zapadá dohromady.

Byly nám představeny nové postavy, do kterých jsem se okamžitě zamilovala. Zároveň nám byli také představeni známí autoři (takhle část mě osobně nudila, ale věřím, že si najde své fanoušky).

Řady otázek, které vyvstaly po prvním díle, byly zodpovězeny, ale stále je tam dost otazníků a já se těším na poslední díl!

Suma sumárum, začátek pro mě byl utrpení - nic se tam nedělo, nebavilo mě to. Po prvních sto stranách se to zlepšilo a já si to zase začala užívat! Svět, ve kterém se kniha odehrává, je pestrý, propracovaný a naprosto boží. Cestování v čase bylo dobře udělané a dávalo smysl. Celá kniha je na to, co se tam děje dost dlouhá a zasloužila by si trochu zkrátit. Ale i tak jsem si čtení užila, Matthew je prostě zlatíčko! Druhý díl se mi líbil o něco méně, než ten první - takže to pro mě jsou takové hodně slabé čtyři hvězdičky. Každopádně jsem ráda, že jsem se přenesla přes ten svůj blok a knihu konečně dočetla. Konečně se tak můžu pustit do posledního dílu a zjistit, jak to vlastně končí!

Žádné komentáře:

Okomentovat