pátek 8. března 2019

5 mých nejčtenějších knih

Znáte to. Vždycky tu jsou určité knihy, ke kterým se vracíte pořád znovu a znovu. Které když otevřete, tak je to, jako kdybyste se vrátili domů.

Já jsem ten typ čtenáře, co se často vrací ke knížkám, které už přečetl. K následujícím pěti jsem se od doby, kdy jsem je poprvé přečetla, vracela nejčastěji.


Harry Potter od J.K. Rowlingové
Ten nemůže chybět. Asi ani nepotřebuju nijak moc mluvit o svých důvodech, protože se všichni chápeme! Harry je prostě Harry. A vždycky mi dá něco trochu jiného, takže si ho vážím o to víc.


Elantris od Brandona Sandersona
Tohle je něco naprosto dokonalého. Fantasy, kde do posledního okamžiku netušíte, co se stane a proč se určité věci dějí! Originální svět, pravidla a zápletka. Co víc si může člověk přát?


Bully od Penelope Douglas
V češtině kniha vyšla pod názvem Nádech. Já ji objevila o pár let dřív a od té doby jsem jí stihla několikrát přečíst znovu! Citáty, příběh.. vždycky mě to dostane.


The Wall of Winnipeg and Me od Mariany Zapaty
Má první knížka, kterou jsem od Mariany četla a má nejoblíbenější! Asi jsem blázen, ale klidně si jí přečtu dvakrát do roka - až tak moc se mi líbí.


Strážci času od Marianne Curleyové
Tohle je série, kterou moc lidí nezná, ale je to moje srdcovka. Pamatuju se, jak jsem tím byla naprosto posedlá a jak jsem po konci třetího dílu vymýšlela, co dál. A loni mi autorka udělala obrovskou radost a vydala i čtvrtý díl! Skoro jsem umřela blahem!


Co jsem ještě četla hodně krát je šestidílná série Kruhy magie, kterou bych si chtěla někdy přečíst znovu. Ale mám trochu strach, že už bych z toho nebyla tak nadšená jako kdysi. To samé platí na Kameny osudu, což je knížka od mladé francouzské autorky.


A další hodně čtenou knihou je Cinder. Vzpomínám si, že když jsem jí poprvé dočetla, tak jsem rovnou šla na druhé kolo.

Co vy? K jakým knihám se stále vracíte?

5 komentářů:

  1. Ahoj. Hodně mě tvůj seznam inspiroval... kromě Harryho mám vše před sebou 🙂 já můžu číst pořád dokola Eragona, Hraničářova učně, Letopisy Narnie, Zvěrolékaře od Jamese Herriota a pár dalších. Z českých je to rozhodně Saturnin

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně, Harryho bych taky mohla číst pořád dokola a pokaždé si z něj vezmu něco nového :) Zbytek jsem nečetla, ale určitě se kouknu. Já si aspoň jednou do roka dám vždycky první díl Vampýrské Akademie a Hvězdy nám nepřály :D

    OdpovědětVymazat
  3. Harry, Narnie a Hobit. to bych mohla číst pořád dokola. Ještě Pýcha a předsudek. To taky můžu :) Elantris jsem nečetla, ale rozhodne to udělám. Moc děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat
  4. Já si dříve (když jsem ještě chodila do knihovny) opakovaně půjčila Katyni, až jsem si ji nakonec minulý rok koupila domů (a přesně v tom vydání, které jsem si vždy půjčovala), akorát se bojím ji číst, abych s knihou nic neprovedla, mám tam i autorův podpis :D
    Jinak jsem se vracela také k sérii Noční běžci a plánuji re-reading série Hvězdný třpyt a stíny.

    OdpovědětVymazat