neděle 17. února 2019

Recenze: Uzamčená minulost od Elly Carey



Autor: Ella Carey

Název: Uzamčená minulost (Paris Time Capsule)

Nakladatelství: Ikar

Rok vydání: 2019

Počet stran: 288












Kniha, která vás přenese do současné, ale i minulé Francie.



Nevěřili byste, ale knížku jsem si omylem přečetla dvakrát. Asi tak dva roky nazpátek jsem ji totiž četla v originále. Teď mě zaujala anotace, tak jsem si o ní řekla na recenzi. Poprvé jsem Uzamčené minulosti dala tři a půl hvězdičky, na podruhé jsem hodnocení o půl hvězdičky zvedla. Nevím proč, jak, nebo čím to je. Možná jsem prostě měla jen nějakou jinou náladu.

O co v knize jde? Cat se musí vydat do Paříže za právníkem, protože s ní musí něco nutně probrat. Zdědila byt po přítelkyni své babičky Isabelle. Nikdo z její rodiny se totiž nenašel. Proto je Cat překvapená, když jí najde Loic, který tvrdí, že Isabelle byla jeho babička. Společně navštěvují Isabellin byt, který nebyl od druhé světové války otevřen a skrývá se tam řada pokladů.

Cat se musí rozhodnout, co dál. Vrátí se za svým přítelem? Prodá byt, nebo si ho nechá? A proč jí vlastně Isabelle ten byt odkázala?

Asi netřeba říkat, že se rozhodla pro poslední možnost. A že nejela sama. A že ten, kdo jel s ní, nebyl její snoubenec.

Co je na Uzamčené minulosti skvělé a speciální je to, že je na základě skutečných událostí, což celému příběhu dodává to něco navíc.

Místy je kniha místy trochu pomalejší. Když hledali stopy a vodítka, tak se všechno točilo v kruzích a děj se v tomhle ohledu dost opakoval. Vlastně hledají, hledají, něco najdou, to je pošle jinam, to je pošle zase jinam a tak pořád dokola. A nakonec všechno skončí hrozně rychle a vše se vyřeší tak trochu jen díky štěstí a náhodě.

I když musím zase uznat, že jsem to vážně nečekala. Vysvětlení celé situace mě překvapilo.

Co všechny menší nedostatky vynahrazuje je Francie. Krásné popisy, které nás přenáší na místo a autorka je schopná nádherně vystihnout atmosféru daného místa. Tahle kniha je nutnost pro všechny milovníky Francie.

Zároveň se mi hrozně líbí celé téma, a jak se prolíná historie se současností. Ukazuje zase trochu jinou stránku druhé světové a co se v té době dělo.

Žádné komentáře:

Okomentovat