středa 26. září 2018

Recenze: Kocourek, který měl rád děšť od Henninga Mankella

a 1/2☆


Autor: Henning Mankell

Název: Kocourek, který měl rád děšť

Nakladatelství: Portál 

Rok vydání: 2017

Počet stran: 112












No, čekala jsem něco jiného.


Já vám nějak nevím. Mám z toho trochu rozpačité pocity. Většinou, když dočtu dětskou knihu, tak z nich mám takový teplý "ňuňu" pocit, ale tady to nenastalo.


Po přečtení anotace jsem si říkala (asi jsem byla morbidní), že knížka bude dětem vysvětlovat o smrti - kocourek malého kluka se totiž dostane do Dešťového království (do kterého se mimochodem v knize dostane až v poslední třetině).

Úplně jsem si představila, že se mě synovec někdy zeptá: "kam mi odešel kocour?" a já mu na to řeknu: "no, to víš, odešel do Dešťového království." On se zeptá, co to je a já mu řeknu, že Dešťové království je takové místo, kam odcházejí kočky a kocouři, kteří už byli staří, že i když tam často prší, tak tam jsou šťastní, protože tam je spousta velkých listů a domečků, kam se můžou schovat. Že se pohybuje po obloze, a když je nad námi, tak zrovna prší.


No. Nic podobného jsem z knihy nevyčetla. Vlastně jsem jí asi ani moc nepochopila. Nevím, kam odešel kocour - zaběhnul se? zemřel? Co se s ním vlastně stalo? Proč, co, jak?

Synovec to se mnou zatím nečetl, zatím asi ještě není ve věku, kdy by to úplně pochopil. I když já už v tom věku pár let jsem a nic mi to neřeklo - zase to ale může být tím, že jsem na to moc stará.


Na druhou stranu, tam byla řada krásných pasáží. Lukas (majitel ztraceného kocoura) se nevzdal a snažil se svého kocoura najít do poslední chvíle.

Konec, jakkoli se mě zdá zvláštní, byl taky milý. Došlo k jakémusi smíření s tím vším. Rodinu to celé trochu víc sblížilo.


Ilustrace, které celou knihu doplňovaly, byly krásné, ale mohlo jich tam být víc. Ale zase chápu, že toho tam zase tolik ke kreslení nebylo. A taky jsem si všimla, že většina (ne-li všechny byly na levý straně a nevím, jestli to byl záměr nebo ne).

Suma sumárum, tohle je pro mě jednou z těch slabších dětských knížek. Uvidíme, co na to časem řekne synovec, ten na to třeba bude mít jiný názor.

Za knížku děkuji nakladatelství Portál.

Žádné komentáře:

Okomentovat