čtvrtek 2. listopadu 2017

Proč byste si měli přečíst Illuminae a Geminu?

Jelikož recenze na Illuminae i Geminu už jsem psala - TADY a TADY - rozhodla jsem se sepsat tenhle článek, abych Vás na tuhle trilogii (netrpělivě čekám na vydání třetího dílu) nalákala.

Vydání druhého dílu je za rohem, takže pokud stále váháte, jestli si přečíst ten první (a ten druhý), tak tady máte pár důvodů, proč byste fakt měli. Protože to fakt stojí za to, i když nejste fanoušci sci-fi.




1. Grafická podoba
Originální, nádherná grafická podoba knížky je její největší lákadlo. Od ručně psaných poznámek po emaily, chaty a různé přepisy událostí.


2. Spiro
Jsem asi jedna z mála, kdo má Spira ráda (Spiro je umělá inteligence), ale když on je tak boží. Kdyby měl být člověk, byl to ten naprosto nádherný záporák s černými vlasy a modrýma očima. A byl by uprostřed milostného trojúhelníku. A byl by tak boží, že byste ho měli radši jak toho druhýho mamlase.

3. Originalita
Viz bod 1
Viz bod 4
Viz bod 6
Viz bod 8

4. Hlášky
Jo. Je jich tam spousta. A jsou krásný. Jako třeba tyhle dvě! (Jsou teda naprosto vytrhnutý z kontextu, takže takhle možná nevypadají zase tak skvěle, jak říkám, ale s kontextem je to naprostá pecka - například celý citát u první záložky je: "You have me, until every last star in the galaxy dies. You have me.")


 Nebo tahle.

5. Čtivost
Znáte ten pocit, když začnete číst novou knížku ve čtyři odpoledne a teprve ve čtyři hodiny ráno jdete spát? Takhle na Vás zapůsobí i Illuminae a Gemina. (A sice se zdá, že textu je málo, ale jak zkoumáte každý obrázek a hledáte ty nejmenší detaily, tak se vám to celé krásně protáhne až do rána)

6. Nové, nečekané příšery
Řeknu jenom jedno. Připravte si žaludek na Geminu. 

7. Propojenost a promyšlenost
Miluju když mi přijde, že knížka jde A-B-C a pak nakonci zjistím, že to vlastně bylo A-D-G-B-Z-C. V obou knížkách je spousta malých (a velmi důležitých) detailů, které vás pak zavedou úplně jinam, než očekáváte a uchvátí vás. Prostě MINDBLOWN.


8. Probudí vaši fantazii
I když tam jsou obrázky a ilustrace, ještě spousta toho je ponecháno naší představivosti a ta moje jela na 150% celou dobu.

9. VESMÍR 
Prostě. Co víc říct? Je tam vesmír, vesmírný lodě, kolonie, různé planety a soustavy, tma, hvězdy a prostě. VESMÍR!


10. Budete se chtít stát součástí celého dobrodružství
A pomáhat Kady. A Spirovi! A cestovat po celé galaxii! A prostě nežít v naší ubohé době, kdy ani nemůžete jedním letadlem přeletět na druhou stranu Země. Natož z jedné planety na druhou. 

8 komentářů:

  1. Krásné fotky. A Iluminae mám v plánu dostat k Vánocům, nejvíc mě láká ta grafická stránka knihy :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jak já se na Geminu těšííím :) Grafické zpracování je fakt luxusní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je! Graficky je to možná ještě hezčí jak Illuminae, uvidíš pak proč ;)

      Vymazat
  3. Illumiae jsem ještě nečetla a ze začátku se mi ani nijak moc nelíbila. Čím víc o ní zjišťuji a čím víc recenzí čtu, tím víc bych si ji chtěl a přečíst. Ty jsi mě na ní ještě víc nalákala... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem jí taky musela číst nadvakrát :D poprvý jsem přestala číst asi po dvaceti stranách, ale jakmile se člověk dostane přes ten začátek, už pak nedokáže přestat

      Vymazat
  4. Nemohu se dočkat Geminy!
    Btw, nádherně fotíš :)

    OdpovědětVymazat