čtvrtek 14. února 2019

Recenze: Elegantní hřích od Kendall Ryan

a 1/2

Elegantní hříchAutor: Kendall Ryan

Název: Elegantní hřích

Nakladatelství: Cosmopolis

Rok vydání: 2015

Počet stran: 336











Knížka, kterou zhltnete za pár hodin a hned budete chtít další díl.




O autorce jsem toho hodně slyšela, často jsem vídala její knihy na instagramu, tak jsem nakonec neodolala a poprosila Cosmopolis o výtisk Elegantního hříchu, abych mohla zjistit, jestli ten hype stojí za to.

Hned prolog mě přesvědčil, že ano. Prostě takhle se mají prology psát. Nalákalo mě to na celou knihu a prostě jsem musela vědět, co se tam bude dít a proč. Už od prvních stránek to bylo neskutečně čtivé.

Elegantní hřích je prvním dílem z trilogie z módního prostředí. Je to takový mix mezi Ďábel nosí Pradu a Sexu ve městě (obojí miluju, takže to byl krásný bonus). Hlavní postava Emmy pracuje jako asistentka nepříjemné Fiony (sice tak určitě vypadat neměla, ale pro mě to byla Meryl Streep). Emmy je z venkova, takže tohle celé je jí trochu cizí.

Do toho vkročuje Ben, sexy model, který něco skrývá. Touží po Emmy od prvního okamžiku, kdy jí spatřil a hodlá jí dostat. Bena obklopují tajemství -co ty prášky? Je nemocný? Proč je stále tak unavený? A co Fiona?

Všichni tři se vydávají do Paříže, kde se vše ještě více zamotává.

Jak jsem řekla, tak se to hrozně dobře četlo. Než jsem se nadála, byla jsem v polovině a kniha nešla odložit. Tomu trochu na úkor jde rychlost vývoje vztahu mezi Benem a Emmy. Na můj vkus to bylo až moc rychlé. Víceméně se znali asi tak pět minut a Emmy už se do něj zamilovala.

Taky to na mě bylo až trochu moc grafické, což je ale něco, co nemusí vadit všem. Osobně preferuju trochu jemnější a kratší popisy určitých scén. Navíc jedna scéna mě fakt nepotěšila, nechci nijak spoilerovat, ale je to jednou z věcí, co v knihách vážně nerada vidím.

Benovo tajemství není zase tak těžké uhodnout, ale podle toho jak byla Emmy překvapená, bych si skoro řekla, že to bylo téměř na další případ profesora Langdona. Řekněme, že Emmy není jednou z těch nejjasnějších hvězd na obloze.

Přestože je to trilogie a první díl končí s neuzavřenými otázkami, končí to dostatečně uzavřeně na to, abyste si nemuseli trhat vlasy z hlavy. Další díly mě ale zajímají a určitě se na ně podívám a těším se na ně.

Ve výsledku je Elegantní hřích čtivou romanťárnou, která vás ale úplně nepřekvapí. Zápletka je taková klasika, která prostě jde odhadnout. Na druhou stranu je to ale velmi dobře napsané. Začnete číst a než se nadějete, už jste na konci. Mé první setkání s autorkou bylo úspěšné a těším se, až si přečtu její další knihy.

Děkuji Cosmopolisu za recenzní výtisk.

Žádné komentáře:

Okomentovat