neděle 12. srpna 2018

Anglie a Skotsko aneb po stopách Harryho a Jamieho

Skotsko je země, teda vlastně část země, kterou jsem chtěla vidět už hrozně dlouho. A nakonec se mi poštěstilo a jako dárek za úspěšně udělané státnice jsme tam s rodiči vyrazili.

Jako Anglie, tak Skotsko, bylo nádherné a magické. Ta krajina je neskutečná a zamilovala jsem si to tam ještě víc jak předtím. Edinburgh se posunul na mé druhé nejoblíbenější místo ve Velké Británii po Brightonu. Ne, Londýn nemám jako jedničku. Je to krásné město, ale pro mě je to místo, které ráda na týden navštívím a pak zase ráda odjedu.

Vyrazte se mnou na takový malý výlet, podívejte se na to, co jsem viděla a pokochejte se všemi těmi hrady, jezery, horami a vším možným.


První zastávka byl Nottingham.





Následoval les Robina Hooda - Sherwood.


Pak York. Zde jsem objevila Stardust od Gaimana za pouhé čtyři libry. Nekup to.




Fountains Abbey.





Newcastle. Krásné tři mosty v řadě, kde jeden jakoby mrká, když se zvedá, aby pod ním mohli proplout lodě a druhý se otáčí o 180 stupňů.



Hadriánův val.


Pak jsme konečně dorazili na skotské hranice.


Zkusila jsem i klasickou skotskou limonádu a teda povím vám, zlatá Kofola. Tohle byla jenom tekutá žvýkačka.


Zámek Floors, který je stále obývaný.. asi vévodou? knížetem? lordem? baronem? Teď fakt nevím.


Můj milovaný Edinburgh.





A koukejte co jsem našla!


Stirling.



Jednorožec je skotské národní zvíře.




Co mi přišlo super, je to, že to vypadalo, že se hodně podporuje recyklace a celkově šetření přírody.


Největší skotské jezero Loch Lomond.



Glasgow. Trochu špinavé a ošuntělé. Ale prý se to postupně lepší.





Upřímně, teď Vám neřeknu, jak se jmenovalo tohle jezero, ale určitě to byl nějaký Loch něco. Jeli jsme na projížďku a to byla takohová nádhera. Lake District.




Liverpool.



Hrad Warwick. Uvnitř byla nádherná expozice s voskovými fugurami a jednou extra boží místností.





Oxford. Zrovna to odpoledne, kdy jsme tam byli mi bylo dost blbě, takže mám jenom pár fotek zevnitř jedné z kolejí. Jinak toto je jedna z přeloh Velké síně.




Zastávka byla i v Stratfordu, Shakespearově městě, ale pro mě hlavní zastávkou tam byl krámek Alohomora.




Poslední zastávka byla Cambridge.




Co se počasí týče, tak nám zapršelo snad jen jednou asi na deset minut a počasí bylo podobně děsný jako v Čechách. V Anglii byla většina trávníků žlutá a seschlá, protože neznají zavlažování (protože ho nepotřebují, když jim tam obyvkle pořád prší).

A co mě nepřestávalo překvapovat byl fakt, že skoro všechno zavíralo v šest odpoledne. Co to je? 

Ten týden tam utekl jako voda a nemůžu se dočkat, až se tam jednou zase vrátím. Tentokrát bych chtěla do Londýna do studií Harryho Pottera. #jsemnerd

Jinak, tady je můj ostatní nepotterovský nákup z Británie.

Oba Gaimanové byly dohromady za 8 liber a něco na způsob Rebelek za 5 liber. Chci tomu dát ještě šanci, abych viděla jestli to bude pro mě stejně špatné jako Rebelky, nebo lepší. Tři byly v rámci akce 3 za 2 - no nekup to, že jo. A Harry. Nechtěla jsem, ale musela jsem.


A pohledy. Spousta pohledů.


Jakou zemi byste chtěli navštívit?

7 komentářů:

  1. Nádhera ♥, pred mesiacom som sa odtiaľ tiež vrátila a teraz ma ešte viac mrzí, že som tam bola so školou na výlete, a tak som sa bohužiaľ nemohla ísť pozrieť na všetky miesta, ktoré som chcela. Každopádne, úplná závisť.
    A tiež ma teší, že nie som jediná, kto nemá Londýn ako jednotku z GB, u mňa tam patrí zatiaľ ten Edinburgh :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme byli s cestovkou, takže jsem taky nemohla vidět uplně všechno, co jsem chtěla, ale stálo to za to i tak <3
      že? Edinburgh je náááádhernej!

      Vymazat
  2. Krásny článok, len škoda, že fotky sú také maličké - skús dať funkciu Veľmi veľký :)

    OdpovědětVymazat