Recenze: Setkání stínů od V.E. Schwab

Autor: V.E. Schwab

Název: Setkání stínů (A Gathering of Shadows)

Nakladatelství: Argo

Rok vydání: 2017

Počet stran: 480

A malinko slabší, jak první díl, ale i tak nemůžu jinak, než pět hvězdiček.

První díl jsem si naprosto zamilovala a neskutečně jsem se těšila na pokračování. Nemohla jsem se dočkat, až se zase ponořím do světa a příběhu, který V.E. Schwab dokázala vytvořit. Musím říct, že přestože se mi druhý díl líbil o malinko méně, než ten první, pořád si to nezaslouží méně jak pět hvězdiček. Bez debat.

Obvykle preferuju číst v angličtině, ale tohle je jeden z mála případů, kdy musím říct, že v češtině je to lepší. Ne, že by to v angličtině nešlo přečíst, to vůbec. Ale český překlad je extrémně vyvedený a dodal tomu takovou jistou míru poetičnosti, která tam v angličtině chybí (nevydržela jsem od prvního dílu čekat a tak jsem na to hned skočila v angličtině). Fakt, klobouk dolů překladateli, protože udělat takový překlad, který originální dílo, které je naprosto senzační, ještě pozvedává, není lehké. Řekla bych, že je to skoro až nemožné. A tady se to podařilo.

Co se týče příběhu, tak druhý díl je takový trochu vycpávkový. Děj byl místy trochu pomalejší, ale i tak se pořád něco dělo a to co se dělo, nebylo zbytečné, pro nic za nic. Prostě to mělo svůj smysl. O co v druhém díle vlastně jde?

Na konci první se nám Lila a Kell rozdělili (pláču) a každý z nich se vydal vlastní cestou. Lila se konečně stala pirátkou, na skutečné lodi, která dokonce pluje. Objevuje se nám zde nová postava, pirát, který míval intimní vztah se samotným princem. Společně se vydávají do Červeného Londýna na Živlové hry, kde mezi sebou týden bojují ti nejlepší mágové z celé země. Kell se samozřejmě účastní. A aby toho nebylo málo, tak se účastní i Lila. Přestrojená za muže.

Hry nejsou však to jediné, co se ve městě děje. Město začínají sužovat temné stíny, které nejsou tak úplně neškodné.

Jak jsem řekla, tak druhý díl je vycpávkový. Nebo alespoň první část, kdy se všichni chystají na turnaj a prvních několik bojů. Ale ani tato část nebyla nudná, jen se trochu táhne. Asi to nemusím vůbec říkat, ale Kell a Lila se samozřejmě setkají a asi nemusím říkat, kde a kdy to bude. Od toho momentu se v knize nenalézá ani jedno hluché místo, na které bych si mohla stěžovat. Akce za akcí, zvrat za zvratem.

V.E. Schwab prostě umí psát, umí pracovat se svou představivostí a převést jí na stránky. A to takovým způsobem, že se zamilujete do prostředí, do hlavních postav i do záporáků. Nebo, aspoň jednoho. Dokáže váš rozbrečet, rozesmát i přimět přemýšlet.

Jo, a taky umí psát cliffhangery. Jen takové malé upozornění.

Tuhle sérii si nemůžu vynachválit a hrozně moc jí doporučuju. Je to akční, je tam malý ždibec romantiky, je to vtipné, originální, hlavní hrdinové mají svou osobnost a Lila je jednou z nejsvéráznějších a nejlépe napsaných ženských hrdinek vůbec. Jsou tak fakt zlí záporáci, ale i né tak zlí záporáci. To samé s kladnými hrdiny, máte tam fakt klaďase a pak né tak hodné klaďase. Nic tam není černobílé a prakticky nic nejde zaškatulkovat. Pro milovníky diverse knížek, i ta se tam najde, ale není jí tam přehnaně, až nepřirozeně, moc, jako se to v poslední době stává s jinými knížkami.

Prostě, je to pecka. A musíte si to přečíst.

Za recenzák děkuju Megaknihám.