sobota 13. ledna 2018

Fotorecenze: Pohádky bratří Grimmů s ilustracemi od Adolfa Borna


Název: Pohádky bratří Grimmů

Ilustrace: Adolf Born

Nakladatelství: Slovart

Rok vydání: 2017

Počet stran: 544









Nový skvost v mé knihovně!






V poslední době jsem si hrozně oblíbila dětské, ilustrované nebo dětské ilustrované knihy. Když jsem viděla toto vydání Pohádek, věděla jsem, že ho musím mít. A všechny další knihy z této série.
Nové vydání Pohádek bratří Grimmů je totiž doplněno ilustracemi geniálního Adolfa Borna. Zároveň už vyšlo i ilustrované vydání Tří mušketýrů (což je pro mě, jako milovníka Dumase nutnost!).


Když mi tento skvost od Slovartu přišel na poštu, byla jsem nadšená. Bohužel mi nedošlo, kolik taková ilustrovaná knížka může vážit a málem jsem na cestě domů padla. Tomu se není moc co divit, kniha má necelých 550 stran a je vytištěná na silném papíře - netřeba se bát, že by jí děti zvládly roztrhnout. Knihu jsem položila i na váhu, abych zjistila, kolik přesně taková bichle může vážit. Váha ukázala 2617g, ale dle mého pocitu váží mnohem více jak kdejaký malý pes.


Grimmovské pohádky mají trochu morbidnější ráz, ale já osobně hrozně ráda čtu různé interpretace dětských příběhů. Grimmové mají svůj osobitý styl a jde snadno rozpoznat jejich pohádky, od pohádek někoho jiného.


V těchto sbírce padesáti pohádek se nachází mnoho nám známých příběhů a pro mě i mnoho neznámých a nových. Ne všechny bych asi vyprávěla malému dítěti, protože něco bylo až příliš morbidní, ale najde se tam spousta příběhů, které budu jednou se synovcem číst.

Ilustrace jsou klasické bornovské - trochu podivné, ale krásné - a skvěle doplňují jednotlivé příběhy.


Tahle knížka je jedním ze šperků v mé knihovně, do které budu určitě jednou za čas nahlížet jenom proto, abych si to všechno prohlédla ještě jednou.










Co na tohle ilustrované vydání říkáte?

2 komentáře:

  1. Tie ilustrácie sú proste nádherné :)

    http://book--hoarders.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  2. Jj, měse taky moc líbí. Hezky doplňuji tu knížku.

    OdpovědětVymazat