neděle 18. června 2017

Recenze: Papírová princezna od Erin Watt


  
Papírová princeznaAutor: Erin Watt

Název: Papírová princezna (Paper princess)

Nakladatelství: Baronet

Rok vydání: 2017

Počet stran:336


 






Konečně! Konečně kniha, která mě naprosto a totálně uchvátila! Jasně, není to žádná vysoká literatura, ale koho to zajímá?



Upřímně, když jsem otevřela Papírovou princeznu, tak jsem nečekala, že se mi to bude až tak líbit. V poslední době jsem měla problém se do jakékoli knihy naprosto zamilovat. Papírová princezna to dokázala.

Elle je sedmnáct a živí se jako prostitutka, aby vůbec přežila. Otce nikdy nepoznala a matka jí nedávno zemřela, a proto se musí starat sama o sebe. Do jejího života znenadání přichází tajemný Collum Royal tvrdící, že je její zákonným zástupcem. Věří mu Ella? Ne. Ale když jí udělá nabídku, která se neodmítá, odjíždí s ním na jeho panství/zámek/obří vilu.

Co to bylo za nabídku? Za každý měsíc, který stráví u něj doma, dostane deset tisíc dolarů a pár bonusů k tomu. A bonusem nemyslím sex s ním. Ale další peníze.

Pět Collumových synů se na příjezd Elly nedívají pozitivně. Vlastně spíš naopak a snaží se o to jí vypudit zpátky tam, odkud přišla. Elle to trochu komplikuje fakt, že druhý nejstarší, Reed, jí neskutečně přitahuje.

Bylo to neuvěřitelně čtivý a chytlavý, od první stránky do poslední mě to nepustilo. Není to nic světobornýho, nebo originálního, ale koho to zajímá? Je tam Reed. A Reed je všechno. Každá z nás potřebuje svého Reeda Royala.


Sledovat, jak se postupně mění postoj jednotlivých bratrů k Elle bylo hrozně zajímavé. Co by to udělalo ještě o trochu lepší, by bylo, kdyby existoval i druhý úhel pohledu (ehm. Reedova. mám novýho bookboyfrienda, všimli jste si?)

Erin dokázala něco úžasného při vytvoření těchto pěti bratrů - především v jejich charakterizaci. I když tam není napsáno jméno toho, o koho se jedná, vy to poznáte. A to se autorům často nepodaří a postavy jim splývají. Tady to nehrozí. Ella je pak jednou z nejvýraznějších a nejzajímavějších ženských hrdinek, o kterých jsem četla.

Vše je zahaleno v tajemstvích, které toužím odkrýt a prozkoumat. Jaký by byl Ellin otec, kdyby o ní věděl od počátku? Proč Reed rád bojuje? Co se doopravdy stalo jeho matce? Proč si Collum našel milenku, která je o polovinu mladší jak on? Proč se nejstarší z bratrů Gideon rozešel s jeho bývalou přítelkyní? Proč tak často jezdí z vysoké domů?

Spousta proč, proč, proč a zatím žádné protože, protože, protože. Úplně se třesu na další díly, abych se dozvěděla, jak to všechno skončí!

Papírová princezna byla plná kýčovitých, ale i překvapivých momentů, které mě nenechaly být na pokoji. Evropská integrace? Koho to zajímá. Já musím vědět, co bude dál!


Ten moment zklamání, když jsem dorazila na poslední větu, byl fakt enormní. Pokud hledáte, jak se má správně udělat cliffhanger, v Papírové princezně ho najdete. Správně otevřený a dost bolavý. Nutí vás přemýšlet co? proč? a co bude teď? co se sakra bude dít dál?

No. Já teď jdu předstírat, že se budu chvíli učit a pak jdu na druhý díl.

Četli jste Papírovou princeznu? Co na ní říkáte?

2 komentáře:

  1. Výborná recenze :) Dostala mě ta poslední věta- jdu předstírat učení a pak honem na další díl :) To musí být opravdu obrovský cliffhanger :) Už se těším, až si knihu také přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Už si četla? Jak se tí líbila?
      A cliffhanger to byl obří :D ještě že série byla v aj už dovydaná

      Vymazat