úterý 27. prosince 2016

TOP10 za 2016

S koncem roku přichází i shrnutí TOP10 knih, které jsem za rok 2016 přečetla. Celkově rok 2016 byl skvělým knižním rokem - já jsem objevila skvělé autory, především pak Sarah J. Maas, uvědomila si, že Colleen Hoover je bohyně, vystoupila ze své čtecí komfortní zóny a objevila tak naprosté skvosty.



Výsledek obrázku pro top10

A v mé TOP desítce jsou...
Druhý díl Dvoru trnů a růží, který naprosto předčil má očekávání, ale i zároveň trochu zklamal (ale vážně jenom malinko). ACOMAF je děsná bichle, ale je tak čtivá, že ji během pár dnů máte přečtenou a hned ji čtete znova. Já už jí četla dvakrát a předpokládám, že si jí přečtu ještě jednou před vydáním ACOWARu.
Do čtení jsem šla naprosto bez jakýchkoli očekávání a nakonec mě dostala. Jandy je kouzelnice s jazykem - umí psát čtivě, poutavě a hlavně, dokáže Vás nutit přemýšlet.
(bohužel další kniha od Nelsonové, Nebe je všude, mě totálně zklamalo)
Miluju převyprávění a Stínová královna je jedno z těch velmi povedených! Je tam všechno co mám ráda - hlavní hrdina po kterém budete slintat, hlavní hrdinka, která umí nakopat Vaší zadnici a zároveň rozplakat, draci, magie a výborný děj.
  • Cokoliv od Colleen Hoover
Na začátku roku jsem si řekla, že je čas přečíst si její stand-alone novely a udělala jsem dobře! CoHo je prostě královna. Muže vydat knihu plnou jejích nákupních seznamů a já bych si to koupila. A milovala to. Moje oblíbenci jsou Odvrácená tvář lásky, November 9 a Maybe Someday. 

Ale i její poslední vydaná kniha It ends with us je nádherná, ale je mnohem vážnější, smutnější a hlubší jak její ostatní knihy.
Kniha, která mě dostala. Epický, velmi propracovaný příběh, který Vás dostane dějovou linií, hlavními i vedlejšími hrdiny, jednotlivými zápletkami, krasným grafickým zpracováním a mapou uvnitř. No, prostě vším.

Druhý díl byl taky skvělý, jen ne tak jako Jiskra. Byl trochu více natáhlý (protože z duologie se série proměnila na čtyřdílnou) a místy celkem přitažený za vlasy.
Jenom si na ní vzpomenu a mám na krajíčku. Emocionální jízda, která mi vyrvala srdce z těla, ale stálo to za to.
  • Mořeplavec od Diany Gabaldon
Třetí díl série Cizinka, je prostě dokonalý. Byla jsem trochu skeptická ohledně toho jak se to vše vyvrbí, ale zamilovala jsem se ještě víc. Do Jamieho, Lallybrochu, Claire, Skotska. 
Opět převyprávění, tentokrát Tisíce a jedné noci. Celou duologii jsem slupla během dne a půl - extrémně čtivé, návykové a originální. 
  • Six of Crows od Leigh Bardugo
Spin-off série od Shadow and Bone, která bude vycházet i v češtině, tuším, že u Fragmentu. Původně jsem se do čtení SoC vůbec nehnala, protože me SaB vůbec nezaujala, ale nakonec mě tato duologie příjemně překvapila. Celý Grishaverse je výborně propracovaný, zápletka byla originální a netypicky vše máme vyprávěno z pohledu zlodějů, vrahů, gamblerů a kdo ví čím ještě. 
Naprostá knižní rarita! Kniha má originální formu, zajímavý příběh a skvěle vykreslené hlavní postavy. Je to drsné, krvavé a drastické, ale taky je extrémně čtivá a návyková. Prostě a jednoduše je skvělá.

A co rok 2016 přinesl Vám?

4 komentáře:

  1. Tak já souhlasím pouze s jednou knihou, Než jsem tě poznala. To je citovka roku!
    Katy

    OdpovědětVymazat
  2. Při Než jsem tě poznala jsem si málem vybrečela oči. Hrozně hrozné (čti: Krásné). Já budu volit svoji Knihu roku 2016 na začátku ledna 2017 - kandidatura je otevřená knížkám až do poslední minuty roku :) Zatím mám sedm kandidátů a předpokládám, že to tak i zůstane, i když člověk nikdy neví, čtyři dny jsou z hlediska knížek dlouhá doba. Z těchto kandidátů pak budu volit jednu Knihu roku, jako každý rok. (Více o tom píšu na http://www.vsechnojepribeh.cz/moje-knihy-roku-a-kazdorocni-rvacka-o-prvenstvi/ ) Už tuším, kdo vyhraje, ale musím zůstat "nestranná" a nechat soutěž otevřenou až do poslední minuty. :) Více info začátkem ledna!

    OdpovědětVymazat
  3. Já budu svoje TOP knížky teprve sepisovat, ale už teď můžu říct, že Sabaa Tahir tam taky bude :) A pro Illuminae asi vymyslím zvláštní kategorii :D

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý výběr :) Určíte souhlasím s pokračováním Dvora trnů a růží, Pomstou a rozbřeskem a Jiskrou v popelu :) Naopak i když mám ráda retellingy, Stínová královna pro mě byla zklamáním. Tak hezký čtecí rok 2017 :)

    OdpovědětVymazat